Διαχείριση της σχολικής τάξης: παρατήρηση προβληματικής συμπεριφοράς μαθητών και παρεμβάσεων του δασκάλου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2867602 460 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-04-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Δημακάκου Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός ,Ομότιμος Καθηγητής ,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης , ΕΚΠΑ
Γεώργιος Σπανός ,Ομότιμος Καθηγητής ,Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ,ΕΚΠΑ
Ηρώ Μυλωνάκου- Κεκέ ,Καθηγήτρια , Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση της σχολικής τάξης: παρατήρηση προβληματικής συμπεριφοράς μαθητών και παρεμβάσεων του δασκάλου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαχείριση της σχολικής τάξης: παρατήρηση προβληματικής συμπεριφοράς μαθητών και παρεμβάσεων του δασκάλου
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής της γνωστικο- συμπεριφοριστικής, ψυχοδυναμικής και οικοσυστημικής προσέγγισης σχετικά με την αντιμετώπιση των συμπεριφορικών προβλημάτων στο δημοτικό σχολείο, καθώς και των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τις παιδαγωγικές τους παρεμβάσεις στο πλαίσιο της διαχείρισης της σχολικής τάξης. Για να διαπιστώσουμε ποια από τις τρεις αυτές προσεγγίσεις αξιοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην καθημερινή σχολική πρακτική, ακολουθήσαμε τη μέθοδο της δομημένης παρατήρησης 10 διδακτικών ωρών, στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, στη Β’ και Ε’ τάξη ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας. Για να διερευνήσουμε το αν οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση των μορφών των παιδαγωγικών τους χειρισμών, του σκοπού και των αποτελεσμάτων τους, εφαρμόσαμε τη μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν περισσότερο τη γνωστικο- συμπεριφοριστική προσέγγιση και ιδιαίτερα τις συμπεριφοριστικές τεχνικές που εκείνη περιλαμβάνει και ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις μορφές των παιδαγωγικών τους πρακτικών, τον σκοπό και τα αποτελέσματά τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
διαχείριση της σχολικής τάξης, παιδαγωγικές παρεμβάσεις, γνωστικο- συμπεριφοριστική προσέγισση, ψυχοδυναμική προσέγγιση, οικοσυστημική προσέγγιση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
166
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.