Επιτροπές Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ): αναζητώντας την ενταξιακή διάσταση του θεσμού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873399 243 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-14
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Καραμιχάλη Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευδοξία Ντέρου-Ντεροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επιτροπές Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ): αναζητώντας την ενταξιακή διάσταση του θεσμού
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επιτροπές Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ): αναζητώντας την ενταξιακή διάσταση του θεσμού
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην ανάδειξη της λειτουργίας του θεσμού της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) στην πρωτοβάθμια γενική εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην αναζήτηση του ενταξιακού χαρακτήρα αυτών των επιτροπών. Η πρώτη αναφορά στον εν λόγω θεσμό συναντάται στον νόμο 4115/2013, όπου παρουσιάζεται ως ένας καινοτόμος θεσμός με πεδίο δράσης την γενική εκπαίδευση και ορίζεται ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βασικός στόχος αποτελεί η άρση των εμποδίων στην εκπαίδευση και η δημιουργία ενός σχολείου για όλους. Ωστόσο, ερωτήματα εγείρονται για το κατά πόσο οι πρακτικές που προτείνονται και χρησιμοποιούνται από τα μέλη των επιτροπών συνάδουν με τις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων μελών των ΕΔΕΑΥ και συγκεκριμένα ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και εκπαιδευτικών τμημάτων ένταξης για την νοηματοδότηση της διάγνωσης, της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης που παρέχεται στα πλαίσια λειτουργίας του θεσμού. Όπως επίσης, το πώς τα μέλη νοηματοδοτούν την ένταξη και συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Για την επιτέλεση του ερευνητικού σκοπού πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με εργαλείο τις ημιδομημένες συνεντεύξεις σε (13) μέλη των επιτροπών. Ως μέθοδος ανάλυσης χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση περιεχομένου των ευρημάτων που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις. Από τη μελέτη αναδύθηκε έντονα η επιρροή του ατομικού- ιατρικού μοντέλου της αναπηρίας, η υιοθέτηση πρακτικών συνυφασμένων με την ειδική αγωγή που αναπαραγάγουν την ετικετοποίηση των μαθητών, σύγχυση απόψεων αναφορικά με την ένταξη και αδυναμία ανταπόκρισης του θεσμού στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διάγνωση, εκπαιδευτική αξιολόγηση, υποστήριξη, ενταξιακή εκπαίδευση, αναπηρία, επαγγελματίες, Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
175
Αριθμός σελίδων:
183
Διπλωματική ΕΔΕΑΥ-pdf.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο