Φωνολογική επίγνωση σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Διπλωματική Εργασία uoadl:2875766 292 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-10
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παυλίδη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενεία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Φωνολογική επίγνωση σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Φωνολογική επίγνωση σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Περίληψη:
Στην έρευνα της παρούσας εργασίας μελετάται η φωνολογική επίγνωση των παιδιών που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα. Τα παιδιά που μελετήθηκαν έχουν ανεπτυγμένο λόγο και είναι σε θέση να διαβάσουν και να γράψουν.
Το πρώτο μέρος αφορά τη σχετική θεωρία και τους ορισμούς ενώ το δεύτερο μέρος αφορά την έρευνα. Η έρευνα είναι ποιοτική και αφορά μελέτη περίπτωσης τεσσάρων ατόμων. Πραγματοποιήθηκε σε ένα ειδικό σχολείο της Αττικής και οι συμμετέχοντες ήταν τέσσερα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού με επαρκώς αναπτυγμένο προφορικό λόγο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι παρόλο που τα παιδία έχουν αναπτυγμένο προφορικό λόγο δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν τα δομικά στοιχεία των λέξεων. Δεν μπορούν να αντιληφθούν τις συλλαβές και τα φωνήματα των λέξεων και να τα ξεχωρίσουν. Μία επιπλέον δυσκολία ήταν ότι τα περισσότερα από τα παιδιά δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς του ζητείται να κάνουν, δηλαδή δεν μπορούσαν να καταλάβουν ούτε την εκφώνηση. Άλλα ενώ καταλάβαιναν την εκφώνηση δεν μπόρεσαν να αποδώσουν στην άσκηση και μονάχα ένα παιδί κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός, φωνολογική επίγνωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
36
Αριθμός σελίδων:
68
ΠΑΥΛΙΔΗ τελικό-converted.pdf (619 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο