Ο ρόλος των κινήτρων και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές Γ' και Ε' δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2876086 373 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-19
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αλεξιάδη Στυλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημητροπούλου Παναγιώτα Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Φιλιππάτου Διαμάντω Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας: Μαθησιακές Δυσκολίες, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Λαμπροπούλου Αικατερίνη Λέκτορας Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος των κινήτρων και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές Γ' και Ε' δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος των κινήτρων και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές Γ' και Ε' δημοτικού
Περίληψη:
Η παραγωγή γραπτού λόγου αποτελεί μια εξαιρετικά δύσκολη και πολύπλοκη δραστηριότητα για κάθε μαθητή. Οι παράγοντες, μάλιστα, που εμπλέκονται στην κατανόηση και κατάκτηση του γραπτού λόγου τον καθιστούν μείζονος σημασίας εντός και εκτός ακαδημαϊκού πλαισίου. Με γνώμονα τη σημαντικότητα του εν λόγω είδους λόγου, η συγκεκριμένη εργασία θέτει ως στόχο τη μελέτη του ρόλου των κινήτρων μάθησης και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου και τη διερεύνηση του προβλεπτικού χαρακτήρα των δύο κύριων παραγόντων αυτών όσον αφορά τη γραφή σε μαθητές δημοτικού.
Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 182 μαθητές Γ' και Ε' δημοτικού. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα σύνολο σταθμισμένων εργαλείων και η ανάλυση των δεδομένων ήταν ποσοτική. Συμπερασματικά, η παρούσα έρευνα έδειξε ότι υπάρχει συνάφεια, μέτριας έντασης, μεταξύ παραγόντων κινητοποίησης, μεταγνωστικών στρατηγικών και παραγωγής γραπτού λόγου. Τα κορίτσια σημείωσαν υψηλότερα σκορ στην πλειοψηφία των παραγόντων, ενώ οι μαθητές της Ε’ δημοτικού φάνηκε να είναι πιο εξοικειωμένοι με τη γραφή αξιοποιώντας σε χαμηλότερο βαθμό τη μεταγενέστερη αναθεώρηση/αξιολόγηση ως στρατηγική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Παραγωγή γραπτού λόγου, Κίνητρα μάθησης, Μεταγνώση, Μεταγνωστικές στρατηγικές, Μαθητές δημοτικού
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αριθμός σελίδων:
88
Ο ρόλος των κινήτρων και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές Γ και Ε δημοτικού.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο