Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH σε μαθητές με διαταραχή φάσματος αυτισμού (ΔΦΑ)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2876912 199 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-26
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ζωγράφου Ελευθερία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Συριοπούλου-Δελλή Χριστίνα Κ., Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Αλευριάδου Αναστασία, Αναπληρωτής Πρύτανη και Διευθύντρια Μεταπτυχιακού, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-Φλώρινας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH σε μαθητές με διαταραχή φάσματος αυτισμού (ΔΦΑ)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH σε μαθητές με διαταραχή φάσματος αυτισμού (ΔΦΑ)
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό να εξεταστούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH σε μαθητές με διαταραχές φάσματος αυτισμού. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση, όπου αναφέρθηκαν τα βασικά στοιχεία του αυτισμού και του δομημένου προγράμματος TEACCH. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέμβασης είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να εκπαιδεύσει και να βοηθήσει τα άτομα με αυτισμό και τις οικογένειές τους στην καθημερινή διαβίωση. Επιπρόσθετα, τονίστηκαν τα βασικά στοιχεία για την εκπαίδευση των δασκάλων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, καθώς και τα οφέλη τόσο για τους ίδιους όσο και για τα άτομα με αυτισμό. Στο δεύτερο μέρος αναφερόμενο στο ερευνητικό κομμάτι, διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH. Στη συγκεκριμένη έρευνα, το δείγμα απαρτιζόταν από 250 άτομα, από το χώρο της εκπαίδευσης και το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα δομημένο ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα τόνισαν τη γνώση των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα TEACCH καθώς και τη θετική τους στάση για τη δομημένη διδασκαλία. Επιπρόσθετα, αναδείχθηκε το στοιχείο ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα και μάλιστα υπογραμμίστηκαν βασικά οφέλη για τα άτομα με ΔΦΑ μέσα από τη χρήση του προγράμματος. Τέλος, τονίστηκε η σχέση μεταξύ των ετών υπηρεσίας, την εκπαιδευτική εμπειρία με μαθητές με ΔΦΑ και τις περαιτέρω σπουδές των εκπαιδευτικών σχετικά με το πρόγραμμα TEACCH. Το TEACCH είναι ένα πρόγραμμα διαδεδομένο στην εκπαίδευση των ατόμων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και οι εκπαιδευτές το χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
διαταραχή φάσματος αυτισμού, TEACCH, δομημένη διδασκαλία, εκπαιδευτικοί, προγράμματα παρέμβασης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
120
Αριθμός σελίδων:
121
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματικη Ελευθερία Ζωγράφου 2019 pdf.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.