Η μετάβαση στη μετα-ποιοτική έρευνα για τη γλωσσική εκπαίδευση: διαμεσολάβηση γλωσσικών-πολιτισμικών χαρακτηριστικών και ανάδειξη των δυνατοτήτων των μαθητών/ριών του Δημοτικού

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2882464 298 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσιώλη Σοφία
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη καθηγήτρια, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαρίας-Χριστίνας Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γιώργου Ανδρουλάκη, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Μαρία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Φιλία Ίσαρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ελένη Γκανά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ευγενία Βασιλάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μετάβαση στη μετα-ποιοτική έρευνα για τη γλωσσική εκπαίδευση: διαμεσολάβηση γλωσσικών-πολιτισμικών χαρακτηριστικών και ανάδειξη των δυνατοτήτων των μαθητών/ριών του Δημοτικού
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μετάβαση στη μετα-ποιοτική έρευνα για τη γλωσσική εκπαίδευση: διαμεσολάβηση γλωσσικών-πολιτισμικών χαρακτηριστικών και ανάδειξη των δυνατοτήτων των μαθητών/ριών του Δημοτικού
Περίληψη:
Οι σύγχρονες κοινωνικο-οικονομικές και βιο-πολιτικές συνθήκες επηρεάζουν το πεδίο της γλωσσικής εκπαίδευσης, αναπαράγοντας ένα πλαίσιο καχεκτικής δικαιοσύνης. Η παρούσα μελέτη επιδιώκει τη δημιουργία γραμμών διαφυγής για μια πιο δίκαιη γλωσσική εκπαίδευση, οι οποίες, όπως προκύπτει, προεκτείνονται και στο έδαφος της έρευνας.
Η προσέγγιση των δυνατοτήτων, η ανάδυση χώρων ριζοσπαστικής διαμεσολάβησης, η προβληματοποιήση των ανθρώπινων γλωσσικών δικαιωμάτων και ο ιδεολογικός φακός της υπερποικιλότητας μελετώνται ως δίαυλοι άμβλυνσης των αδικιών ενός νεοφιλελεύθερου εκπαιδευτικού συστήματος.
Η παρούσα μελέτη τοποθετείται στη μετα-ανθρωπιστική συνθήκη και έχει ως βάση τη θεωρία του μεθοδολογικού αναρχισμού. Επιχειρεί τη μετάβαση από την ποιοτική μέθοδο στη μετα-ποιοτική διερεύνηση σημείων που συντελούν σε διαφορετικές, περισσότερο δίκαιες αναγνώσεις της γλωσσικής μάθησης και έρευνας.
Σε αυτό το έδαφος, αναπτύχθηκε μια ερευνητική συναρμογή από μίξεις μεθόδων, μεθοδολογιών, δημιουργικών εργαλείων και διαφορετικών προσεγγίσεων της ηθικής. Οι προσεγγίσεις αυτές αποτελούν κομμάτια μιας ευρύτερης επιστημο-οντολογικο-ηθικής αλλαγής, η οποία θεωρήθηκε κρίσιμη για την επίτευξη του σκοπού και των στόχων της παρούσας εργασίας. Από τα συμπεράσματα της έρευνας γίνεται αντιληπτή η ανάγκη προσέγγισης της γλωσσικής μάθησης, ως ένα συνεχές γίγνεσθαι απεδαφικοποιήσεων και επανεδαφικοποιήσεων, με κύρια λειτουργία την ενθάρρυνση της πολιτικής φαντασίας των σωμάτων. Βασικό συστατικό της συγκεκριμένης διεργασίας είναι η διεκδίκηση χώρου για την αξιοποίηση των συνολικών δυνατοτήτων της διαμοιρασμένης πρόσβασης, της διαμοιρασμένης συμμετοχής και της δημιουργίας διαμοιρασμένων ουτοπιών από όλα τα σώματα της γλωσσικής μάθησης και της έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
μετα-ανθρωπιστική συνθήκη, υπερποικιλότητα, προσέγγιση των δυνατοτήτων, ριζοσπαστική διαμεσολάβηση, γλωσσικά-πολιτισμικά χαρακτηριστικά, μετα-ποιοτική διερεύνηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
436
Αριθμός σελίδων:
512
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ_ΣΟΦΙΑ ΤΣΙΩΛΗ_final.pdf (54 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο