Γνωσιακή Προεργασία για την Ανάπτυξη μίας Διδακτικής Πρότασης για τον Ηθικό Αποκλεισμό: Βιβλιογραφική Επισκόπηση Μέσω Αιτιακών Σχημάτων και Εμπειρικές Περιπτωσιολογικές Αναλύσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2883140 280 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, επιστήμες του ανθρώπου και εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-05
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Λέτσιου Ροξάνθη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Ν. Σαμαράς,Επίκουρος Καθηγητής, τμήμα Διεθνών και Ευρωπαικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιά
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γνωσιακή Προεργασία για την Ανάπτυξη μίας Διδακτικής Πρότασης για τον Ηθικό Αποκλεισμό: Βιβλιογραφική Επισκόπηση Μέσω Αιτιακών Σχημάτων και Εμπειρικές Περιπτωσιολογικές Αναλύσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γνωσιακή Προεργασία για την Ανάπτυξη μίας Διδακτικής Πρότασης για τον Ηθικό Αποκλεισμό: Βιβλιογραφική Επισκόπηση Μέσω Αιτιακών Σχημάτων και Εμπειρικές Περιπτωσιολογικές Αναλύσεις
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να πραγματοποιηθεί μία γνωσιακή προεργασία της θεωρίας του ηθικού αποκλεισμού, ικανή να προλειάνει το έδαφος για την ανάπτυξη μίας διδακτικής πρότασης για την εν λόγω θεωρία.
Η γνωσιακή προεργασία, αποτελεί το πρώτο και αναγκαίο βήμα, ώστε το πρωτότυπο, για τα ελληνικά δεδομένα, και δυσπρόσιτο θεωρητικό πλαίσιο του ηθικού αποκλεισμού να ενταχθεί ως διδακτική πρόταση στο σχολικό περιβάλλον. Στην παρούσα εργασία δεν συμπεριλαμβάνεται η διδακτική πρόταση αλλά καθορίζεται όλη η ερευνητική και διδακτική διαδρομή, που απαιτείται όσο αφορά την επεξεργασία του θεωρητικού πλαισίου του ηθικού αποκλεισμού. Η επεξεργασία και η ανάλυση του ηθικού αποκλεισμού πραγματοποιείται μέσω μίας βιβλιογραφικής επισκόπησης η οποία πραγματώνεται πρωτίστως μέσω αιτιακών σχημάτων και δευτερευόντως μέσω εννοιολογικού χάρτη, πινάκων και βιωματικών εργασιών, τα οποία τίθενται υπό την αιγίδα της εκπαιδευτικής έρευνας, η οποία και αποτελεί ουσιαστικό κομμάτι της έρευνας.
Μέσω των τριών περιπτωσιολογικών αναλύσεων αναδεικνύεται η σημασία και η δυναμική της εκπαιδευτικής έρευνας, ως γέφυρα ικανή να συγκεράσει το καθαρά θεωρητικό πλαίσιο με την εμπειρική πραγματικότητα. Πολύ περισσότερο ο συγκεκριμένος τρόπος αξιοποίησης, επεξεργασίας και ανάλυσης των εμπειρικών αναλύσεων προσφέρει μία απόδειξη μέσω από μία επίδειξη για ένα ευρύτερο επιχείρημα: ότι ο συγκεκριμένος τρόπος επεξεργασίας της θεωρίας αποτελεί απαραίτητη προεργασία για την ανάδειξη μίας παιδαγωγικού μεθόδου· και ότι η ερευνητική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος για την ανάπτυξη της παιδαγωγικής αυτής μεθόδου.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: απόβλητους, αποδοχή βίας, αιτιακά σχήματα, έξω-ομάδα, έσω-ομάδα, γνωσιακή προεργασία, εννοιολογικός χάρτης, ηθικός αποκλεισμός, ηθική κοινότητα, μιάσματα, περιπτωσιολογική ανάλυση
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
απόβλητους, αποδοχή βίας, αιτιακά σχήματα, έξω-ομάδα, έσω-ομάδα, γνωσιακή προεργασία, εννοιολογικός χάρτης, ηθικός αποκλεισμός, ηθική κοινότητα, μιάσματα, περιπτωσιολογική ανάλυση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
18
Αριθμός σελίδων:
155
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Λέτσιου Ροξάνθης.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.