Τα Ψυχοκοινωνικά Ελλείμματα των Παιδιών με Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2883977 255 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-29
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μαρούλη Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος Σταμάτιος, Αν. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.-ΕΚΠΑ

Αλευριάδου Αναστασία, Αν. Καθηγήτρια Π.Τ.Ν.-ΠΔΜ

Δρόσος Νικόλαος, Διδάκτωρ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα Ψυχοκοινωνικά Ελλείμματα των Παιδιών με Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα Ψυχοκοινωνικά Ελλείμματα των Παιδιών με Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων
Περίληψη:
Δεδομένης της αναγκαιότητας της εκπαίδευσης για την κοινωνικοοικονομική απόδοση και ανέλιξη στη πορεία της ζωής, οι πρώιμες ακαδημαϊκές προσπάθειες και αποτυχίες μπορούν να έχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες εάν δεν αντιμετωπιστούν. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν ποικίλες προκλήσεις σε όλη τη διάρκεια της σχολικής τους σταδιοδρομίας. Επιπλέον, οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να εκδηλωθούν σε συννοσηρότητα με άλλες νευρολογικές και ψυχολογικές δυσκολίες, αν και δεν είναι η κύρια αιτία. Είναι επομένως απαραίτητο, να υπογραμμιστεί η ανάγκη μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης για τις δυσκολίες που μπορεί να έχουν τα παιδιά και οι έφηβοι, να εντοπίζονται εγκαίρως καθώς και να γίνονται προβλέψεις για έγκαιρες παρεμβάσεις. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι η διερεύνηση ύπαρξης συμπτωμάτων εσωτερικευμένων και εξωτερικευμένων συναισθηματικών δυσκολιών, όπως αυτές περιγράφονται από τους Achenbach & Rescorla (2003), σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπάρχουσα διάγνωση διαταραχής σχολικών ικανοτήτων. Ο εντοπισμός των συμπτωμάτων αυτών γίνεται με τη χρήση της κλίμακας Achenbach ερωτηματολόγια γονέων (Child Behavior Checklist- CBCL). Το δείγμα που αναλύεται είναι 70(40αγόρια-30κορίτσια) μαθητές και μαθήτριες κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας οι οποίοι εξαιτίας χαμηλών επιδόσεων στις σχολικές απαιτήσεις απευθύνθηκαν στο ΚΚΨΥ Βύρωνα-Καισαριανής και έλαβαν την διάγνωση της Ειδικής Αναπτυξιακής Διαταραχής Σχολικών Ικανοτήτων. Τα δημογραφικά στοιχεία που καταγράφηκαν είναι το φύλο, η ηλικία και η φοίτηση σε γενικό σχολείο. Τα ευρήματα της παρούσης έρευνας δεν συμβαδίζουν σε μεγάλο βαθμό με τα πορίσματα αντίστοιχων μελετών και δεν επιβεβαίωσαν την αρχική υπόθεση πως οι δυσκολίες στη μάθηση συνυπάρχουν με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες τουλάχιστον για το συγκεκριμένο δείγμα. Ο σχεδιασμός και τα αποτελέσματα επιτρέπουν την επέκταση του αντικειμένου μελέτης για σκοπούς πρόληψης και παρέμβασης ως προς την αποφυγή εκδηλώσεων ψυχοκοινωνικής δυσχέρειας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Ειδικές Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων, Μαθησιακές Δυσκολίες, Συναισθηματικές Δυσκολίες, Εκπαίδευση,Achenbach
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
185
Αριθμός σελίδων:
155
Τα Ψυχοκοινωνικά Ελλείμματα των Παιδιών με Διαταραχές Σχολικών Ικανοτήτων.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο