Ενίσχυση της Ιστορικής Ορθογραφίας μαθητών της Γ΄δημοτικού με Μαθησιακές Δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884026 275 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-29
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σημαντήρη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ,
Αναστασία Αλευριάδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας (Π.Δ.Μ.)
Νικόλαος Δρόσος, Διδάκτωρ συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ενίσχυση της Ιστορικής Ορθογραφίας μαθητών της Γ΄δημοτικού με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ενίσχυση της Ιστορικής Ορθογραφίας μαθητών της Γ΄ δημοτικού με Μαθησιακές Δυσκολίες
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί να απαντήσει στο ερώτημα αν μπορεί να βελτιωθεί η ιστορική ορθογραφία των μαθητών της Γ΄ Δημοτικού, που φοιτούν σε τμήμα ένταξης και παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, μέσα από το παρεμβατικό πρόγραμμα ενός μηνός που περιγράφεται παρακάτω. Στην έρευνα συμμετείχαν 72 μαθητές που χωρίστηκαν σε ομάδα ελέγχου και πειραματική. Στην πειραματική εφαρμόστηκε ο νέος τρόπος διδασκαλίας της ορθογραφίας από τους δασκάλους των τμημάτων ένταξης μέσα στο σχολικό πρόγραμμα. Κριτήρια επιλογής του δείγματος αποτέλεσαν η ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών και η μη ύπαρξη άλλων συνοδών δυσκολιών, όπως η νοητική αναπηρία. Σύμφωνα με το κριτήριο της απόκλισης οι μαθητές που δεν επιλέχθηκαν παρουσίαζαν απόκλιση μεταξύ του δείκτη νοημοσύνης και της επίδοσης σε δοκιμασίες νοημοσύνης, ανάγνωσης και ορθογραφίας. Εν συντομία, οι δοκιμασίες που χορηγήθηκαν ήταν οι κλίμακες Raven, το ΔΑΔΑ, το ΛΑΜΔΑ, η ορθογραφία λίστας λέξεων και κειμένου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σχολεία της Αττικής. Την πρώτη αξιολόγηση, ακολούθησε το πρόγραμμα παρέμβασης και έπειτα διεξήχθη η δεύτερη αξιολόγηση για τον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων και της επιτυχίας ή μη της παρέμβασης. Τα ευρήματα έδειξαν πως οι μέσοι όροι των λαθών μειώθηκαν και στις δύο ομάδες στην δεύτερη αξιολόγηση, αλλά η μείωση αυτή δεν είναι στατιστικά σημαντική, πιθανόν λόγω της ταυτόχρονης, έστω και διαφορετικής μορφής εξάσκησης στην ορθογραφία. Στατιστικά σημαντική μείωση επιτεύχθηκε μόνο από την πειραματική ομάδα στο τεστ ορθογραφίας κειμένου στην δεύτερη αξιολόγηση. Συμπερασματικά, κρίνεται πως δεν παρουσιάστηκε σημαντική βελτίωση της ιστορικής ορθογραφίας, σύμφωνα με τον δείκτη στατιστικής σημαντικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ορθογραφία, μαθησιακές δυσκολίες, ιστορική ορθογραφία, άμεση και σαφής διδασκαλία.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
37
Αριθμός σελίδων:
71
Σημαντήρη Ευαγγελία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο