Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885404 288 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-12
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κωνσταντίνα Δημοπούλου
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γαλανάκη Ευαγγελία,Καθηγήτρια,ΠΤΔΕ ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών
Περίληψη:
Στόχοι της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών και, πιο συγκεκριμένα, τις απόψεις τους για τη συχνότητα εμφάνισης, τα αίτια, τις επιπτώσεις και τις τεχνικές διαχείρισής της. Επιπλέον, μελετήθηκε το πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί την αποτελεσματικότητα των υποστηρικτικών φορέων του εκπαιδευτικού έργου, τη δική τους αυτοαποτελεσματικότητα στη διαχείριση της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών τους και τους τομείς σχετικής επιμόρφωσής τους. Εξετάστηκε και ο ρόλος του φύλου, της προϋπηρεσίας και του αριθμού των μαθητών στην τάξη. Συμμετείχαν 109 εκπαιδευτικοί από σχολεία της περιφέρειας Αττικής. Συμπλήρωσαν την ελληνική προσαρμογή του Ερωτηματολογίου για τους Δασκάλους και την Προβληματική Συμπεριφορά (Westling, 2010). Τα ευρήματα έδειξαν ότι η ανυπακοή και μη συμμόρφωση, η διάσπαση της προσοχής, η λεκτική επιθετικότητα και η στερεοτυπική συμπεριφορά είναι τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών που απασχολούν πιο συχνά τους εκπαιδευτικούς. Τα αίτια των προβλημάτων συμπεριφοράς αποδίδονται κυρίως (94,5%) στο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί προβληματίζονται για τις επιπτώσεις της προβληματικής συμπεριφοράς στους ίδιους και στους μαθητές τους, ενώ φαίνεται ότι λαμβάνουν, κατά τη γνώμη τους, σχετική υποστήριξη από τους αρμόδιους φορείς. Τέλος, η επιμόρφωση και προετοιμασία τους σε θέματα διαχείρισης της προβληματικής συμπεριφοράς αποδεικνύεται μάλλον κατώτερη των περιστάσεων, καθώς μόνο οι μισοί από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς δήλωσαν επαρκή επιμόρφωση σε θέματα διαχείρισης της σχολικής τάξης και της αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Το μέγεθος της τάξης και η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών βρέθηκε ότι σχετίζονται με τις αντιλήψεις τους για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
προβληματική συμπεριφορά, αντιλήψεις, αυτοαποτελεσματικότητα, διαχείριση σχολικής τάξης, εκπαιδευτικοί, δημοτικό σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
212
Αριθμός σελίδων:
173
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Δημοπούλου_Διπλωματική_Τελική.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.