Σχέδιο Προβολής Πολιτιστικού Οργανισμού: Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2893363 250 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-07
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιριγώτη Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Σταυριανέα, Επίκουρος Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε, ΕΚΠΑ
Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής, Διευθυντής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε, ΕΚΠΑ
Αντώνης Αρμενάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχέδιο Προβολής Πολιτιστικού Οργανισμού: Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχέδιο Προβολής Πολιτιστικού Οργανισμού: Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονείται με στόχο τη μελέτη των τρόπων και των μέσων προβολής των πολιτιστικών οργανισμών. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας είναι κάποιες ενδεικτικές προτάσεις επικοινωνιακών ενεργειών που θα μπορούσε να εντάξει το ΕΜΣΤ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων του.
Η μελέτη ξεκίνησε με ποιοτική έρευνα και συνεντεύξεις σε βάθος σε έντεκα συνεντευξιαζόμενους που είτε έχουν άμεση σχέση με το ΕΜΣΤ είτε ανήκουν στις ομάδες επιρροής του Μουσείου είτε πρόκειται για ειδήμονες στους τομείς του Μάρκετινγκ και των Δημοσίων Σχέσεων. Στόχος ήταν να ερευνηθούν οι τρόποι που μπορεί να οργανωθεί ένα Σύγχρονο Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων, το οποίο να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις ανάγκες της εποχής αλλά και στις ιδιαιτερότητες του ιδρύματος. Οι διαφορετικές ειδικότητες και εμπειρίες που κατείχε ο καθένας, τους επέτρεψαν να δώσουν ενδιαφέρουσες και πλούσιες απαντήσεις επί του θέματος. Αυτή η έρευνα προσπάθησε να καλύψει τις ποιοτικές διαστάσεις της συγκεκριμένης ερευνητικής περιοχής και κρίνεται απαραίτητο να ακολουθήσει μία ποσοτική έρευνα κοινού που θα τη συμπληρώσει και θα φωτίσει διαφορετικές πτυχές της.
Η συμβολή των συνεντευξιαζόμενων υπήρξε σημαντική, διότι συζητήθηκαν έννοιες και θεωρίες που βοήθησαν τόσο στη βιβλιογραφική έρευνα όσο και στην οργάνωση της θεωρητικής επισκόπησης.
Έτσι, η εργασία ξεκινά με τη μελέτη εννοιών, όπως πολιτισμός και κουλτούρα, συνεχίζει με την ανάλυση της αγοράς της σύγχρονης τέχνης και ακολουθεί η αναφορά στη λειτουργία και στην προσφορά των Μουσείων σήμερα. Τα παραπάνω κρίθηκε αναγκαίο να αναφερθούν, γιατί προκειμένου να επικοινωνηθεί ένα πολιτιστικό προϊόν, χρειάζεται πρώτα να κατανοηθεί εκτεταμένως. Στη συνέχεια, ακολουθούν τα κεφάλαια που αφορούν τη χρηματοδότηση των πολιτιστικών οργανισμών, το στρατηγικό σχεδιασμό, το μάρκετινγκ προϊόντων και υπηρεσιών και φυσικά το τελευταίο θεωρητικό κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στις επιταγές του σύγχρονου επικοινωνιακού προγραμματισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτιστικό προϊόν, μουσειακή εμπειρία, πολιτιστική χορηγία, μουσειακό μάρκετινγκ, στρατηγική επικοινωνίας, δημόσιες σχέσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
161
Αριθμός σελίδων:
225
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ-converted.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.