Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού κινητής επαυξημένης πραγματικότητας για την ανακύκλωση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895539 312 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-21
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γρίλλια Ρωμαλέα-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Νικόλαος Ζαράνης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού κινητής επαυξημένης πραγματικότητας για την ανακύκλωση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού κινητής επαυξημένης πραγματικότητας για την ανακύκλωση.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαμορφωτική αξιολόγηση ενός παιχνιδιού κινητής επαυξημένης πραγματικότητας για την ανακύκλωση. Η αξιολόγηση του παιχνιδιού πραγματοποιείται από τρεις ομάδες αξιολογητών και ειδικότερα 15 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, 15 μεταπτυχιακούς φοιτητές και 42 μαθητές δημοτικού, καθεμία από τις οποίες αξιολογεί διαφορετική πτυχή του παιχνιδιού. Τα δεδομένα της αξιολόγησης συλλέγονται μέσω ανώνυμων ερωτηματολογίων με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, η ανάλυση των οποίων πραγματοποιείται με το στατιστικό πακέτο IBM SPSS Statistics 21. Από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης αναδεικνύεται η ευχρηστία του παιχνιδιού, η σαφήνεια ως προς τους στόχους του, ο υψηλός βαθμός απόλαυσης, ελκυστικότητας, συγκέντρωσης, κοινωνικής αλληλεπίδρασης και επανάληψης της γνώσης που προσφέρει. Η προϋπάρχουσα γνώση θεωρείται, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, αναγκαία από τους μαθητές, μη αναγκαία από τους εκπαιδευτικούς, ενώ ουδέτερη είναι η στάση των μεταπτυχιακών φοιτητών. Παράλληλα, αναδεικνύεται ο μέτριος βαθμός εμβύθισής του, σύμφωνα με τους μαθητές καθώς και η τάση των εκπαιδευτικών και των μεταπτυχιακών φοιτητών να θεωρούν ιδιαίτερα χρήσιμο το παιχνίδι και να είναι πρόθυμοι να το αξιοποιήσουν μελλοντικά στη διδασκαλία τους θεωρώντας τη χρήση του αξιόλογη, ευχάριστη και διασκεδαστική. Το ασθενές σήμα διαδικτύου σε κάποια σημεία του παιχνιδιού αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει τη διεξαγωγή του, ενώ ο περιορισμός σε μία συγκεκριμένη τοποθεσία, η ποιότητα του ήχου στα βίντεο, η περιορισμένη διάρκεια και ο απότομος τερματισμός του παιχνιδιού αποτελούν περιορισμούς του που αναδεικνύονται μέσα από την αξιολόγηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα, Κινητή Μάθηση, Παιχνίδι, Ανακύκλωση, Αξιολόγηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
128
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Grillia_Romalea-Maria_Master.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.