Η καλλιέργεια της Δημιουργικότητας στους μαθητές Δημοτικού σχολείου: Παραδείγματα εφαρμογής στο μάθημα της Ιστορίας της Ε' Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895825 244 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Λαμπρινοπούλου Ιουλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η καλλιέργεια της Δημιουργικότητας στους μαθητές Δημοτικού σχολείου: Παραδείγματα εφαρμογής στο μάθημα της Ιστορίας της Ε' Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η καλλιέργεια της Δημιουργικότητας στους μαθητές Δημοτικού σχολείου: Παραδείγματα εφαρμογής στο μάθημα της Ιστορίας της Ε' Δημοτικού
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με την καλλιέργεια της δημιουργικότητας στους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται η φύση της δημιουργικότητας καθώς και ο βαθμός καλλιέργειάς της στον χώρο της εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας προτείνονται στο πρακτικό μέρος σχέδια δημιουργικής διδασκαλίας στο μάθημα της Ιστορίας της Ε' Δημοτικού. Διαπιστώνεται πως όλοι οι άνθρωποι έχουν εγγενώς το στοιχείο της δημιουργικότητας και πως αυτό καλλιεργείται μέσω της άσκησης και της αγωγής. Επιπλέον, παρουσιάζονται διαπιστώσεις αναφορικά με τη θέση της δημιουργικότητας στο σημερινό σχολείο, όπως επίσης και τρόποι που προωθούν τις δημιουργική σκέψη καθώς και ανασταλτικοί παράγοντες αυτής. Στην εργασία γίνεται εκτενής αναφορά στις τεχνικές δημιουργικής παραγωγής ιδεών, οι οποίες βοηθούν στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας, καθώς μάλιστα σε αυτές βασίστηκαν οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στα σχέδια διδασκαλίας. Αναφορικά με το μάθημα της Ιστορίας διαπιστώθηκε πως η δημιουργικότητα βοηθάει στη βαθύτερη κατανόηση των ιστορικών γεγονότων από πλευράς μαθητών και στην κατανόηση της συσχέτισης αυτών με το σήμερα. Τέλος, σχετικά με τα σχέδια διδασκαλίας, η διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Ε' δημοτικού και ειδικότερα της ενότητας ΣΤ' "Το Βυζάντιο παρακμάζει και υποκύπτει σε κατακτητές", αποτέλεσε πρόκληση για το σχεδιασμό διδακτικών προτάσεων, καθώς οι πληροφορίες και τα νοήματά της από τη μία πλευρά είναι εξέχουσας σημασίας και από την άλλη απαιτητικά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Δημιουργικότητα, Δημιουργική σκέψη, Αποκλίνουσα σκέψη, Δημιουργική μάθηση, φαντασία, Ιστορία, Πέμπτη Δημοτικού, Σχέδια δημιουργικής διδασκαλίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51
Αριθμός σελίδων:
156
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΛΑΜΠΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.