"Ο παρωθητικός ρόλος του σχολικού διευθυντή - ηγέτη στην υποδοχή και ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896020 195 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-27
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γεωργακόπουλος Σπυρίδων
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής,ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Σταύρου Νεκτάριος, Επίκουρος Καθηγητής,ΤΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Ο παρωθητικός ρόλος του σχολικού διευθυντή - ηγέτη στην υποδοχή και ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Ο παρωθητικός ρόλος του σχολικού διευθυντή - ηγέτη στην υποδοχή και ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης"
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τον ρόλο του σχολικού διευθυντή – ηγέτη στην υποδοχή και ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Απαρτίζεται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο μεν θεωρητικό, αρχικά γίνεται αναφορά στους ίδιους τους νεοεισερχόμενους, στη διαδικασία στελέχωσης των μονάδων, στα προβλήματα και στις ανάγκες των νέων εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος για τις έννοιες της υποδοχής και της ένταξης, οι οποίες παρουσιάζονται ως ανάγκες του νεοπροσληφθέντα και παρουσιάζονται τα προγράμματα στήριξης που εφαρμόζονται σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο. Έπειτα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον διευθυντή της σχολικής μονάδας. Γίνεται αναφορά στη διοίκηση της εκπαίδευσης, αποσαφηνίζεται η έννοια του ηγέτη, παρουσιάζονται οι διαστάσεις του πολυδιάστατου ρόλου του, τονίζεται ο ρόλος του στην παρακίνηση των νεοεισερχομένων και προσεγγίζεται το θέμα των δράσεων που αναλαμβάνει με σκοπό να επιτευχθεί η ομαλή ένταξη του νέου συναδέλφου στη νέα πραγματικότητα.

Προκειμένου να διεξαχθεί η έρευνα, χρησιμοποιήθηκε γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται οι απόψεις των νέων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας σχετικά με τις ανάγκες που έχουν, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τα ενδιαφέροντά τους και κυρίως η άποψή τους για τον ρόλο που έχει ο διευθυντής του σχολείου στην υποδοχή και υποστήριξή τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που τους αντιμετωπίζει ο διευθυντής τους, ο οποίος είναι καθοριστικός παράγοντας στην ενσωμάτωση, αλλά και στη μελλοντική τους ανάπτυξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί, διευθυντής, υποδοχή, ένταξη, ανάγκες, προβλήματα, σχολική μονάδα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
121
Αριθμός σελίδων:
110
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Γεωργακόπουλος_Σπυρίδων_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.