Μορφολογική Επίγνωση Μαθητών Στ΄ Τάξης στον Σχηματισμό Μεσοπαθητικού Παρατατικού ρημάτων Β΄ Συζυγίας Β2 Τάξης (-ούμαι) & Αρχαϊκής Κλίσης (-ώμαι)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896209 322 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-29
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κατσούδα Γεωργία, Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια Ερευνών στο Κέντρο Ερεύνης Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων (ΚΕΝΔΙ-ΙΛΝΕ) Ακαδημίας Αθηνών
Μαγουλά Ευγενία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών
Χριστοφίδου Αναστασία, Διευθύνουσα Κέντρου Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών (ΚΕΕΟΝ) της Ακαδημίας Αθηνών και Ερευνήτρια Α΄ βαθμίδας (Διευθύντρια Ερευνών)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μορφολογική Επίγνωση Μαθητών Στ΄ Τάξης στον Σχηματισμό Μεσοπαθητικού Παρατατικού ρημάτων Β΄ Συζυγίας Β2 Τάξης (-ούμαι) & Αρχαϊκής Κλίσης (-ώμαι)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μορφολογική Επίγνωση Μαθητών Στ΄ Τάξης στον Σχηματισμό Μεσοπαθητικού Παρατατικού ρημάτων Β΄ Συζυγίας Β2 Τάξης (-ούμαι) & Αρχαϊκής Κλίσης (-ώμαι)
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της Μορφολογικής Επίγνωσης μαθητών της Στ΄ τάξης, στον σχηματισμό του Μεσοπαθητικού Παρατατικού, στα ρήματα Β΄ Συζυγίας, Β2 τάξης με κλιτικό επίθημα –ούμαι και στα ρήματα Αρχαϊκής κλίσης με κλιτικό επίθημα –ώμαι.
Στη μελέτη συμμετείχαν 115 μαθητές στους οποίους δόθηκαν 6 δραστηριότητες Μορφολογικής Επίγνωσης Κλίσης των προαναφερθέντων ρηματικών κατηγοριών, η εξέταση των οποίων πραγματοποιήθηκε σε συγκεκριμένα πρόσωπα (α΄ ενικό, γ΄ ενικό & γ΄ πληθυντικό).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι μαθητές δεν ανταποκρίθηκαν καθόλου ικανοποιητικά, συγκεντρώνοντας πολύ χαμηλά ποσοστά επιτυχίας στο σύνολο της γραπτής δοκιμασίας. Παρατηρήθηκε μια αρκετά μεγάλη ποικιλία απαντήσεων σε διάφορους ρηματικούς τύπους. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως υψηλά ποσοστά σημειώθηκαν στον χαρακτηρισμό (Δεν Απάντησε: ΔΑ), που «μεταφράζεται» ως απουσία οποιασδήποτε απάντησης ή διατύπωση λανθασμένου προσώπου, χρόνου, φωνής ή συζυγίας.
Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν τα μορφολογικά προβλήματα κατά τον σχηματισμό του Μεσοπαθητικού Παρατατικού, ρημάτων Β΄ συζυγίας, τα οποία ενισχύονται προφανώς από την ανεπάρκεια των σχολικών εγχειριδίων και τη θεωρητική ασυνέπεια μεταξύ βιβλίων μαθητή, τετραδίων εργασιών, σχολικών και επιστημονικών γραμματικών.




Λέξεις κλειδιά: μορφολογική επίγνωση κλίσης, μεσοπαθητικός παρατατικός, συζυγία, τάξη, κλιτικό επίθημα, λόγια κλίση, αρχαϊκή κλίση
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα
Λέξεις-κλειδιά:
Μορφολογική Επίγνωση Κλίσης, Μεσοπαθητικός Παρατατικός, Συζυγία, Τάξη, Κλιτικό Επίθημα, Λόγια κλίση, Αρχαϊκή Κλίση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
131
XRISTOPOULOU_BASILIKI_Master.pdf.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο