Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο επικοινωνίας με τον/την Διευθυντή/ντρια ως προς την επαγγελματική τους ενδυνάμωση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896385 208 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-01
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χωριανοπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής,ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής,ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο επικοινωνίας με τον/την Διευθυντή/ντρια ως προς την επαγγελματική τους ενδυνάμωση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο επικοινωνίας με τον/την Διευθυντή/ντρια ως προς την επαγγελματική τους ενδυνάμωση
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση και καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής για τον τρόπο που η επικοινωνία τους με τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν συμβάλλει στην επαγγελματική τους ενδυνάμωση. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν θέματα όπως η περιγραφή και ανάλυση της μετασχηματιστικής ηγεσίας και η σχέση της με την ενδυνάμωση, η έννοια και οι διαστάσεις της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην ανάπτυξη της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, το φαινόμενο και η διαδικασία της επικοινωνίας γενικά, καθώς και η επικοινωνία διευθυντή - εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα και τα εμπόδια που ενδέχεται να προκύψουν στην καθημερινή πράξη. Επίσης, μελετήθηκε ο ρόλος του διευθυντή στις επικοινωνιακές του στρατηγικές με το εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να ενδυναμωθούν επαγγελματικά οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας της οποίας ηγείται.
Προκειμένου να διερευνηθούν και να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα. Ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο και ακολουθήθηκε η μέθοδος της βολικής δειγματοληψίας.
Από την εξέταση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι, σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχόντων, η επικοινωνία Διευθυντή-εκπαιδευτικών είναι πολύ σημαντική για την εξέλιξη της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, ανεξαρτήτως φύλου, επιπέδου σπουδών ή σχέσης εργασίας. Η προφορική επικοινωνία φαίνεται να χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση και να ενισχύεται, όποτε κρίνεται σκόπιμο, και με γραπτή επικοινωνία (ηλεκτρονική αλληλογραφία), ώστε να επιτευχθεί η ολοκληρωμένη πληροφόρηση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν το σχολείο. Σημαντική θέση για την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών κατέχουν και εκφορές μη λεκτικής επικοινωνίας από την πλευρά του Διευθυντή. Όσον αφορά στις διαστάσεις της επαγγελματικής ενδυνάμωσης, καταγράφεται η προσπάθεια του Διευθυντή να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς μέσα από επικοινωνιακές στρατηγικές που του επιτρέπει ή του καθορίζει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό, εμπλέκει τους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, τους αναθέτει αρμοδιότητες με συνεπαγόμενες ευθύνες, επιδιώκει την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τους εμπιστεύεται ως επαγγελματίες. Εν κατακλείδι, ο ρόλος του Διευθυντή στην άσκηση της επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς θεωρείται καταλυτικός για την οικοδόμηση της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των διδασκόντων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνία, Επικοινωνιακός ρόλος Διευθυντή, Μετασχηματιστική ηγεσία, Επαγγελματική ενδυνάμωση εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
121
Αριθμός σελίδων:
163
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Chorianopoulou_Aikaterini_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.