«Αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο μάθημα της Ιστορίας : Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές της Δ΄ Δημοτικού»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896629 240 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-04
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καρατζά Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαδόπουλος Σπύρος, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Παπακωνσταντίνου Γιώργος, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Μεϊμάρης Μιχάλης, Καθηγητής Πανεπιστημίου, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο μάθημα της Ιστορίας : Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές της Δ΄ Δημοτικού»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο μάθημα της Ιστορίας : Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές της Δ΄ Δημοτικού»
Περίληψη:
Η είσοδος της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή του σύγχρονου ανθρώπου αποτελεί ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Η εργασία, η υγεία, η οικονομία και η εκπαίδευση είναι κάποιοι από τους τομείς που έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές λόγω αυτής της εισόδου. Ορισμένα από τα τεχνολογικά προϊόντα με το οποία ο σύγχρονος άνθρωπος έρχεται σε επαφή είναι τα έξυπνα κινητά, τα τάμπλετ, η τηλεόραση, το διαδίκτυο κ.ά.. Δε θα μπορούσε να μην αναφερθεί πως η εικόνα και ο ήχος αποτελούν από τα πιο σημαντικά στοιχεία που καθιστούν τα προϊόντα αυτά ελκυστικά στους χρήστες. Στην παρούσα εργασία μελετάται η χρήση του οπτικοκουστικού υλικού στην εκπαίδευση. Ειδικότερα, ερευνάται αν το οπτικοακουστικό υλικό που παρέχει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) σχετικό με την αρχαία Αθήνα και τον πολιτισμό της μπορεί να ενταχθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας της Δ’ Δημοτικού ως διδακτικό υλικό για την ενότητα «Ο χρυσός αιώνας». Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται λόγος για τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση και ειδικότερα στο μάθημα της Ιστορίας. Επίσης, μελετώνται έννοιες όπως ο οπτικοακουστικός γραμματισμός, ο οπτικός γραμματισμός καθώς και το υλικό που προσφέρει ο ΕΟΤ στην ιστοσελίδα του και συνδέεται με την ιστoρία της αρχαίας Αθήνας. Στο εμπειρικό μέρος της έρευνας περιγράφεται η εκπαιδευτική παρέμβαση που διενεργήθηκε σε μαθητές της Δ΄ Δημοτικού ενός δημοσίου σχολείου της Αττικής καθώς και τα αποτελέσματά της. Για την πραγματοποίηση της έρευνας οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες, όπου στην πρώτη ομάδα γίνεται διαφοροποιημένη διδασκαλία με την αξιοποίηση του υλικού του ΕΟΤ, ενώ η δεύτερη ομάδα παρακολουθεί τη διδακτική της ενότητας με την παραδοσιακή διδασκαλία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το υλικό του ΕΟΤ μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας, αφού οι επιδόσεις των μαθητών βελτιώνονται και οι μαθητές φαίνεται να προτιμούν τη διδασκαλία με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού από την παραδοσιακή διδασκαλία. Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα της έρευνας και κάποιες σκέψεις για τη συνολική διαδικασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, οπτικοακουστικός γραμματισμός, οπτικός γραμματισμός, οπτικοακουστικά μέσα, υλικό του ΕΟΤ
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
146
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.