Διερεύνηση απόψεων και στάσεων ενηλίκων εκπαιδευόμενων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) ως προς τη χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896640 211 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-04
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χρονοπούλου Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασενάκης Εμμανουήλ, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση απόψεων και στάσεων ενηλίκων εκπαιδευόμενων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) ως προς τη χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση απόψεων και στάσεων ενηλίκων εκπαιδευόμενων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) ως προς τη χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης
Περίληψη:
Η πλαστική σακούλα μιας χρήσης εισήχθη στην καθημερινότητα των πολιτών τη δεκαετία του ‘70 και με την πάροδο του χρόνου απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα. Σήμερα, η χρήση της αποτελεί μία σοβαρή περιβαλλοντική πρόκληση. Η ρύπανση που δημιουργείται από πλαστικές σακούλες διαπιστώνεται σε πολλές και διαφορετικές μορφές. Πολλές εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εισαγάγει διαφορετικές πολιτικές για τη μείωση της χρήσης της. Η χώρα μας τον τελευταίο 1,5 χρόνο μπήκε σε πρόγραμμα για τη σταδιακή, ενσωμάτωση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τη μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης. Οι εκπαιδευόμενοι των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι ενήλικα άτομα που έχουν ήδη διαμορφώσει προσωπικές αντιλήψεις και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας. Η διερεύνηση των αντιλήψεων και των κινήτρων τους ως προς τη χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αποκτά προτεραιότητα, καθώς τα ΣΔΕ δεν αποτελούν κλασσικά σχολεία, αλλά επιτελούν έναν πιο περίπλοκο κοινωνικό ρόλο, ο οποίος εκτείνεται πέρα από την παροχή στεγνών-τεχνικών γνώσεων.
Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να διερευνηθεί η βασική γνώση όσο αφορά την έννοια της πλαστικής σακούλας και την επίδρασή της στην καθημερινότητα των πολιτών, η τάση για την αποφυγή χρήσης της, αλλά και ο τρόπος συμπεριφοράς των ενήλικων εκπαιδευόμενων ως καταναλωτές στο πλαίσιο επιβολής τέλους σύμφωνα με τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν τους ενήλικους εκπαιδευόμενους να ενδιαφέρονται για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα που σχετίζονται με τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης και να έχουν βάλει στην καθημερινότητά τους εναλλακτικά μέσα που αντικαθιστούν τις χρήσεις τους. Οι στάσεις τους προς την αποφυγή χρήσης της πλαστικής σακούλας χαρακτηρίζονται πολύ θετικές, παρόλο που ένα μεγάλο ποσοστό διαφωνεί με την επιβολή τέλους ως πολιτική αντιμετώπισης, αλλά συμφωνεί ότι αυτή η επιβολή έχει οδηγήσει σε μείωση χρήσης της πλαστικής σακούλας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις, συμπεριφορά καταναλωτών, μέτρα αντιμετώπισης, εκπαίδευση ενηλίκων, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
7
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
137