'' Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού για Παιδιά με Νοητική Υστέρηση"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896916 224 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-09
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Προκόπη Όλγα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
κος Ιωάννης Ψαρομήλιγκος, καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
κος Ιωάννης Σαλμόν, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
κος Χρήστος Κυτάγιας, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
'' Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού για Παιδιά με Νοητική Υστέρηση"
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
" Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού για Παιδιά με Νοητική Υστέρηση"
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία μελετάει δύο πολύ σημαντικούς πυλώνες της εκπαίδευσης, την ειδική αγωγή και τις νέες τεχνολογίες. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται η περίπτωση των μαθητών με νοητική υστέρηση, τα χαρακτηριστικά και η εκπαίδευση τους και ο τρόπος με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες συμβάλουν στη μάθηση αυτών των παιδιών.
Πιο αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο, ορίζονται ο όρος «νοημοσύνη», «νοητική υστέρηση» και «εκπαιδευτικό λογισμικό», αναφέρονται κάποιες θεωρίες προσέγγισης της νοημοσύνης, καθώς και κάποια τεστ νοημοσύνης.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται αναλυτικά ο όρος « νοητική υστέρηση», δηλαδή τα διάφορα συστήματα ταξινόμησης, τα αίτια που προκαλούν αυτήν την αναπηρία και τα χαρακτηριστικά αυτών των παιδιών.
Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται εκτενώς η εκπαίδευση των μαθητών με νοητική υστέρηση, δηλαδή ποιες μεθόδους καλούνται να ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί και της γενικής εκπαίδευσης, αλλά και της ειδικής αγωγής, ώστε να κάνουν αποτελεσματικό το μάθημα τους για αυτά τα παιδιά. Μέσα σε αυτές τις μεθόδους είναι και οι νέες τεχνολογίες οι οποίες συμβάλουν σημαντικά στη διδασκαλία.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, φαίνεται πως οι Τ.Π.Ε.( Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας) αποτελούν σημαντικοί αρωγοί στην εκπαίδευση, αλλά και τα μειονεκτήματα αυτών. Επιπλέον, αναπτύσσεται και ο τρόπος με τον οποίο τα εκπαιδευτικά λογισμικά βοηθούν στη μάθηση, τα είδη των εκπαιδευτικών λογισμικών και τα χαρακτηριστικά αυτού.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό λογισμικό, «η χαρούμενη τάξη». Γίνεται η περιγραφή αυτού και αναφέρεται στο που αποσκοπεί, καθώς και το ρόλο που διαδραματίζει στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η αξιολόγηση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού λογισμικού από δύο εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής με τη μέθοδο της συνέντευξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
νοητική υστέρηση, νοημοσύνη, εκπαιδευτικό λογισμικό
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
21
Αριθμός σελίδων:
70
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού για παιδιά με νοητική υστέρηση.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


εργασία Articulate.zip
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.