Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896987 215 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-11
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ζαμπέλης Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Νικόλαος Ζαράνης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC)
Περίληψη:
Η εργασία παρουσιάζει τον τρόπο σχεδιασμού, ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης ενός μαθήματος MOOC με τίτλο “Προγραμματισμός στο περιβάλλον του Scratch”. Ως βασικός σκοπός του μαθήματος τέθηκε η εισαγωγή των συμμετεχόντων στις βασικές δεξιότητες Προγραμματισμού στη γλώσσα Scratch. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μελέτη των απαραίτητων εννοιών και όρων, για την κατανόηση του θεωρητικού πεδίου, στο οποίο ανήκει ένα μάθημα MOOC. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση πρόσφατων μελετών κατέδειξε τους παράγοντες, οι οποίοι παρεμβάλλονται ανάμεσα στους χρήστες και στα MOOCs και διαμορφώνουν τον βαθμό ικανοποίησής τους από αυτά. Μετά τη μελέτη των χαρακτηριστικών των πιο δημοφιλών πλατφορμών παγκοσμίως, επιλέχθηκε η πλατφόρμα της Udemy, ως η καταλληλότερη για την ανάπτυξη του μαθήματος, ενώ μετά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των χαρακτηριστικών των πιο διαδεδομένων και επιστημονικά τεκμηριωμένων μοντέλων σχεδιασμού, επιλέχθηκε το μοντέλο ADDIE για τον σχεδιασμό του MOOC, βάσει των αρχών του. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του μαθήματος στηρίχθηκε στις αρχές της κονστρουκτιβιστικής θεωρίας και συμπεριέλαβε αποτελεσματικές στρατηγικές, οι οποίες είναι πειραματικά τεκμηριωμένες. Το μάθημα δοκιμάστηκε σε ένα δείγμα 52 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αξιολογήθηκε από αυτούς μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων κατέδειξε τη συνολική ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τη συμμετοχή τους σε αυτό, προσφέροντας χρήσιμα στοιχεία για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται κατά τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό αποτελεσματικών MOOCs. Περιορισμοί της έρευνας και προτάσεις για μελλοντική έρευνα περιλαμβάνονται στο τέλος της εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
MOOC, Εκπαιδευτικός σχεδιασμός, Μοντέλο ADDIE, Προγραμματισμός, Scratch, Πλατφόρμα Udemy
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
166
Αριθμός σελίδων:
157
Zampelis_Konstantinos_Master.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο