"Σχέση μεταξύ διαταραχών λόγου και αναγνωστικών δυσκολιών: Γνώσεις και απόψεις των γονέων μαθητών με διαταραχές λόγου και δυσκολίες ανάγνωσης"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897023 252 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μπέκα Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Αντωνίου Σταμάτιος - Αλέξανδρος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Συριοπούλου - Δελλή Χριστίνα, Επίκ. Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Σχέση μεταξύ διαταραχών λόγου και αναγνωστικών δυσκολιών: Γνώσεις και απόψεις των γονέων μαθητών με διαταραχές λόγου και δυσκολίες ανάγνωσης"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Σχέση μεταξύ διαταραχών λόγου και αναγνωστικών δυσκολιών: Γνώσεις και απόψεις των γονέων μαθητών με διαταραχές λόγου και δυσκολίες ανάγνωσης"
Περίληψη:
Η διαταραχή του λόγου και της επικοινωνίας αποτελεί μια διαταραχή που αφορά ένα μικρό αφενός ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού που επηρεάζει αφετέρου πολύ τους μαθητές κοινωνικά, ψυχικά, αλλά και μαθησιακά, στιγματίζοντάς τους ενίοτε και στην ενήλικη ζωή.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση και οι τελικές διαπιστώσεις όσον αφορά στις γνώσεις και στις σκέψεις των γονέων μαθητών με διαταραχή λόγου. Στην έρευνα συμμετείχαν 79 γονείς μαθητών από σχολεία της Κορίνθου, της Θήβας, αλλά και της Ανατολικής Αττικής. Στο μεγαλύτερο μέρος τους ήταν έγγαμοι και δη γυναίκες.
Οι περισσότεροι θεωρούν ότι η ανάγνωση και η κατανόηση ενός γραπτού κειμένου επηρεάζονται από τη διαταραχή του λόγου του παιδιού τους και γι ΄ αυτό οι περισσότεροι από τους μισούς απευθύνθηκαν σε λογοθεραπευτικό κέντρο. Επίσης, έκριναν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κατέχουν τις γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τη διαταραχή και γι΄ αυτό θεωρούν απαραίτητη την παρουσία λογοθεραπευτή στα σχολεία. Άλλωστε οι περισσότεροι εξ΄ αυτών θεωρούν ότι η αντιμετώπιση της διαταραχής θα έχει θετικό αντίκτυπο για τους μαθητές σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες πτυχές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή λόγου, Αναγνωστικές δυσκολίες, Κατανόηση κειμένου, Γονείς-απόψεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
180
Αριθμός σελίδων:
113
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Beka_Aikaterini_Master.pdf.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.