Το φροντιστήριο στο εδώλιο: πολιτικές και δημόσιος λόγος για τον ρόλο του στις εισαγωγικές εξετάσεις πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897086 270 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-11
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσακανίκα Λυδία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φασούλης Κώστας, Ομότιμος Καθηγητής, ΠΤΔΕ/ΈΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το φροντιστήριο στο εδώλιο: πολιτικές και δημόσιος λόγος για τον ρόλο του στις εισαγωγικές εξετάσεις πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το φροντιστήριο στο εδώλιο: πολιτικές και δημόσιος λόγος για τον ρόλο του στις εισαγωγικές εξετάσεις πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Περίληψη:
Το φροντιστήριο στο εδώλιο. Ένας θεσμός μακροβιότατος και συνυφασμένος με την ελληνική κουλτούρα πολεμάται από τον 20ό αιώνα από κυβερνήσεις που διαδέχονται η μία την άλλη. Μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων για την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης για την Ανώτατη Εκπαίδευση λαμβάνουν χώρα ακόμα και σήμερα με στόχο να περιορίσουν την φροντιστηριακή παραπαιδεία μειώνοντας έτσι την ιδιωτική δαπάνη για την εκπαίδευση. Η εμπιστοσύνη της κοινωνίας στο φροντιστήριο, ο κλειστός αριθμός εισακτέων και οι ανταγωνιστικές Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι μερικοί από τους λόγους που οδηγούν τους μαθητές της Γ’ Λυκείου στα φροντιστηριακά έδρανα. Με γραμμική περιοδολόγηση (προπολεμικά, μεταπολεμικά και μεταπολίτευση) εξετάζονται λεπτομερώς οι κυριότερες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που συνδέονται με την προσπάθεια πάταξης της παραπαιδείας, ενώ παράλληλα μελετώνται και άλλοι «πρωταγωνιστές», εμπλεκόμενοι στο ζήτημα των φροντιστηρίων. Βγαίνοντας εκτός των ελληνικών συνόρων, γίνεται αντιληπτό πως το φροντιστήριο είναι ένας θεσμός με διεθνή διάσταση, καθώς συναντάται παγκοσμίως και σε άλλες χώρες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Η εργασία διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται η «γένεση» του θεσμού και η νομιμοποίησή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η μεταπολεμική θεσμική αλλαγή του Πανεπιστημίου που ενίσχυσε την πάλη μεταξύ πολιτείας και φροντιστών. Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζεται η επιχειρηματολογία για τον θεσμό από την Μεταπολίτευση και έπειτα. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η διεθνής διάσταση του φαινομένου μέσω από περιπτωσιολογική ανάλυση τεσσάρων χωρών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εξαγωγή των συμπερασμάτων
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Φροντιστήριο, εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, φροντιστές, διεθνής διάσταση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
102
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία ΜΠΣ-converted.pdf
861 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.