Ποια είναι η στρατηγική της ΙΚΕΑ με βάση τη θεωρία των Πέντε Δυνάμεων του Porter και τη θεωρία των Πόρων και Ικανοτήτων.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897309 73 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικού Μάνατζμεντ
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-13
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιριμώκος Χρήστος-Γρηγόρης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γλυκού Ιωάννα, Επισκέπτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ποια είναι η στρατηγική της ΙΚΕΑ με βάση τη θεωρία των Πέντε Δυνάμεων του Porter και τη θεωρία των Πόρων και Ικανοτήτων.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ποια είναι η στρατηγική της ΙΚΕΑ με βάση τη θεωρία των Πέντε Δυνάμεων του Porter και τη θεωρία των Πόρων και Ικανοτήτων.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία, θα ασχοληθεί με τη μελέτη των δύο κύριων θεωριών του στρατηγικού μάνατζμεντ, αυτές της θεωρίας των πέντε δυνάμεων του Porter και της θεωρίας των Πόρων και Ικανοτήτων. Θα παρουσιαστεί αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στη μελέτη περίπτωσης που για τη συγκεκριμένη εργασία είναι η ΙΚΕΑ Housemarket Α.Ε.
Θα αναλυθεί η αλυσίδα αξίας της ΙΚΕΑ και στη συνέχεια θα προσδιοριστεί το εξωτερικό περιβάλλον διενεργώντας μία ανάλυση PESTEL.
Μετά την ανάλυση του μάκρο περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας τις πέντε δυνάμεις του Porter θα εξεταστεί το μίκρο περιβάλλον και συγκεκριμένα ο κλάδος του επίπλου και οικιακού εξοπλισμού στη χώρα μας.
Στη συνέχεια θα αναλυθεί το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης μέσω της θεωρίας Πόρων και Ικανοτήτων και θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε εκείνες τις ικανότητες που θεωρούνται θεμελιώδεις για την ΙΚΕΑ.
Ακολούθως, θα διευκρινιστούν οι στρατηγικές επιλογές της ΙΚΕΑ, οι λειτουργικές της αποφάσεις και το κατά πόσο συνδέονται με το όραμα και τους στρατηγικούς της στόχους.
Η στρατηγική των επιχειρήσεων είναι μια διαδικασία συνεχής μέσω της οποίας η διοίκησή τους καλείται να χαράξει νέες στρατηγικές για το μέλλον. Ένα μέλλον που στη σημερινή εποχή με την έκρηξη της τεχνολογίας φαντάζει προκλητικό και ευμετάβλητο. Για το λόγο αυτό και μετά τη παραπάνω έρευνα θα είμαστε σε θέση να κάνουμε μια SWOT ανάλυση, η οποία θα αποτελέσει οδηγός για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.
Τέλος, θα αιτιολογηθεί η πορεία της εταιρίας που μελετάμε (ΙΚΕΑ) μέσα από την ανάλυση των δύο βασικών θεωριών στρατηγικής αλλά και να εξηγήσουμε τη σημασία των στρατηγικών επιλογών και τις θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις τους στην πορεία της επιχείρησης. Ταυτόχρονα θα επιδιώξουμε να απαντηθεί το ερώτημα αν αυτές οι θεωρίες μπορούν να καλύψουν μεμονωμένα τις πτυχές του στρατηγικού management ή είναι απαραίτητη η συνδυαστική ανάλυσή τους ή ακόμη και η μελέτη άλλων νεότερων θεωριών.
Για τη σύνταξη της συγκεκριμένης εργασίας, πέραν της βιβλιογραφίας και των ηλεκτρονικών πηγών, διενεργήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω δομημένων συνεντεύξεων με στελέχη της εταιρίας ΙΚΕΑ Housemarket Α.Ε.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
στρατηγικό μάνατζμεντ, πέντε δυνάμεις του Πόρτερ, θεωρία πόρων και ικανοτήτων, αλυσίδα αξίας, SWOT ανάλυση, PESTEL ανάλυση, ΙΚΕΑ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
75
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Τσιριμώκος Χρήστος-Γρηγόρης Α.Μ 162086.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.