«Η θεατρική αγωγή ως παράγοντας κινητοποίησης των μαθητών στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση». Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με την αξιοποίηση της θεωρίας των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897334 260 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-17
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σωτηροπούλου Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής. Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Φλουρής Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η θεατρική αγωγή ως παράγοντας κινητοποίησης των μαθητών στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση». Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με την αξιοποίηση της θεωρίας των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η θεατρική αγωγή ως παράγοντας κινητοποίησης των μαθητών στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση». Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με την αξιοποίηση της θεωρίας των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης»
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στη χρήση των θεατρικών τεχνικών στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί η ύπαρξη διαφοροποίησης ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τις διαπροσωπικές σχέσεις εντός της σχολικής αίθουσας με τη χρήση των θεατρικών τεχνικών και, δευτερευόντως, η διαφοροποίηση της συμμετοχής των μαθητών συσχετιζόμενη με τον τύπο νοημοσύνης τους. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε εντάσσεται στο είδος της Μελέτης Περίπτωσης και είχε ως αντικείμενο μελέτης της τους μαθητές ενός τμήματος της Α΄ Γυμνασίου σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν η «παρατήρηση», η «συνέντευξη» και το «ερωτηματολόγιο».
Από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώνεται ότι οι θεατρικές τεχνικές παρέχουν τη δυνατότητα διαμόρφωσης ενός θετικού παιδαγωγικού κλίματος, ενώ υπάρχει αισθητή διαφοροποίηση της συμμετοχής των μαθητών. Αναφορικά με τη αύξηση της συμμετοχής και τους Πολλαπλούς Τύπους Νοημοσύνης των μαθητών, φαίνεται να προκύπτει κάποια συσχέτιση, αφού οι μαθητές των οποίων η συμμετοχή αυξήθηκε, κατείχαν τύπους νοημοσύνης που επηρεάζονται θετικά από τη χρήση θεατρικών τεχνικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
«θεατρικές τεχνικές», «παιδαγωγικό κλίμα», «Πολλαπλοί Τύποι Νοημοσύνης»
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
40
Αριθμός σελίδων:
101
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο