Συνεργατικές πρακτικές και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2897456 359 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-16
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Αδαμοπούλου Αμαλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Πασιάς Καθηγητής ΕΚΠΑ
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου,Καθηγητής ΕΚΠΑ
Δημήτριος Φωτεινός,Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συνεργατικές πρακτικές και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συνεργατικές πρακτικές και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά στις συνεργατικές πρακτικές και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης. Ως προς το θεωρητικό μέρος, αρχικά, επιχειρείται μία σκιαγράφηση των βασικών χαρακτηριστικών που καθιστούν το σχολείο οργανισμό και κοινότητα μάθησης. Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών καθώς και η διασύνδεση της έννοιας αυτής με τις συνεργατικές πρακτικές στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης, ενώ καταγράφονται και τα χαρακτηριστικά των σχολείων που εξασφαλίζουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, αναπτύσσεται ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η μετάβαση από τη νοοτροπία ατομισμού στη νοοτροπία συνεργασίας και, ακολούθως, γίνεται εκτενέστερη αναφορά στις συνεργατικές πρακτικές καθώς, στους τρόπους εφαρμογής τους στο σχολείο ως οργανισμό και κοινότητα μάθησης με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τη σχολική αποτελεσματικότητα. Στη βιβλιογραφική επισκόπηση γίνεται μία σύντομη ανασκόπηση εμπειρικών ερευνών στην Ελλάδα και το εξωτερικό σχετικά με τις συνεργατικές πρακτικές και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στο ερευνητικό μέρος, δηλώνεται, αρχικά, ο σκοπός της εργασίας, ο οποίος είναι η διερεύνηση της συμβολής των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και, στη συνέχεια, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στις συνεργατικές πρακτικές, τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη συμβολή των συνεργατικών πρακτικών στη σχολική βελτίωση και στην επαγγελματική τους εξέλιξη και τη σκιαγράφηση των συνεργατικών πρακτικών που εφαρμόζονται στα σχολεία καθώς και του βαθμού εφαρμογής τους στα σχολεία. Η συλλογή δεδομένων της έρευνας έγινε με ποσοτική μέθοδο, ενώ ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου που διανεμήθηκε σε δείγμα εκατό (100) εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέλος, από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας προκύπτει ότι παρόλο που οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα αναγνωρίζουν τη θετική συμβολή των συνεργατικών πρακτικών στη σχολική βελτίωση και στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, τελικά η κουλτούρα συνεργασίας εφαρμόζεται σε μέτρια επίπεδα, γεγονός που ενισχύεται και από το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
συνεργατικές πρακτικές, επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, οργανισμός μάθησης, κοινότητα μάθησης, νοοτροπία συνεργασίας, σχολική αποτελεσματικότητα, εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών, συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα 
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
185