Κοινωνικοψυχολογική Παρέμβαση για την Ανάπτυξη του Εσωτερικού Κινήτρου σε Μαθητές Β’ Δημοτικού με Έμφαση στη Μαθηματική Πράξη του Πολλαπλασιασμού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898416 193 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-27
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Δημακάκου Κυριακή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (επόπτης)
Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (μέλος)
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (μέλος)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνικοψυχολογική Παρέμβαση για την Ανάπτυξη του Εσωτερικού Κινήτρου σε Μαθητές Β’ Δημοτικού με Έμφαση στη Μαθηματική Πράξη του Πολλαπλασιασμού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνικοψυχολογική Παρέμβαση για την Ανάπτυξη του Εσωτερικού Κινήτρου σε Μαθητές Β’ Δημοτικού με Έμφαση στη Μαθηματική Πράξη του Πολλαπλασιασμού
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τη διαδικασία σχεδιασμού και εφαρμογής και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα μιας δομημένης κοινωνικο-ψυχολογικής παρέμβασης για την ενίσχυση του εσωτερικού κινήτρου των μαθητών της Β’ Δημοτικού στα μαθηματικά, με έμφαση στην πράξη του πολλαπλασιασμού. Το δείγμα αποτέλεσαν 21 δίγλωσσοι μαθητές σε Δημοτικό σχολείο της Αθήνας με έντονη πολυπολιτισμική μαθητική παρουσία. Δύο τμήματα της Β’ τάξης αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης και την ομάδα ελέγχου, αντίστοιχα. Η παρέμβαση είχε διάρκεια επτά ημέρες. Το περιεχόμενό της σχεδιάστηκε με βάση το θεωρητικό υπόβαθρο και την καταγραφή αναγκών των μαθητών του σχολείου. Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις πριν και μετά την εφαρμογή της παρέμβασης, με αυτοσχέδια ερωτηματολόγια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίες αφορούσαν το εσωτερικό κίνητρο των μαθητών και τις επιδόσεις τους στη μαθηματική πράξη του πολλαπλασιασμού. Συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ερευνητικών ομάδων και εντός της ομάδας παρέμβασης. Ειδικότερα, βρέθηκε ότι το εσωτερικό κίνητρο στα μαθηματικά και τον πολλαπλασιασμό αυξήθηκε στην ομάδα παρέμβασης, σε αντίθεση με την ομάδα ελέγχου. Παρομοίως, αυξήθηκε η ευχέρεια στον πολλαπλασιασμό στην ομάδα παρέμβασης. Επιπλέον, οι μαθητές της ομάδας παρέμβασης και η εκπαιδευτικός αξιολόγησαν θετικά την παρέμβαση. Τα ευρήματα συζητούνται σε σχέση με τη σύγχρονη βιβλιογραφία, τους περιορισμούς και τις προτάσεις για μελλοντικές εφαρμογές της παρούσας κοινωνικοψυχολογικής παρέμβασης, με έμφαση στη δυνατότητα εφαρμογής της από σχολικούς ψυχολόγους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικοψυχολογική παρέμβαση, εσωτερικό κίνητρο, μαθηματικά, πολλαπλασιασμός, μαθητές Δημοτικού
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
102
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Δημακάκου διπλωματική εργασία.pdf
815 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.