Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Συμπεριφορές Άγχους: Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898504 370 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-29
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Αρτσάνου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιβλέπων Καθηγητής)
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Συμπεριφορές Άγχους: Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Συμπεριφορές Άγχους: Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Η συμπεριληπτική εκπαίδευση στοχεύει στη δημιουργία ενός «σχολείου για όλους», στο οποίο θα έχουν ισότιμη πρόσβαση και ανάλογες ευκαιρίες όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως δυνατοτήτων και δυσκολιών. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμπερίληψη, ενώ ταυτόχρονα εξετάζει αν τα επίπεδα του άγχους τους συντελούν στη διαμόρφωση των στάσεων τους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς «Κλίμακα Στάσεων σχετικά με τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση Μαθητών με και χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» (Wilczenski, 1992b, 1995) και «Ερωτηματολόγιο Άγχους του Spielberger» (Spielberger, 1970). Στην έρευνα συμμετείχαν 107 εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε δομές γενικής και ειδικής αγωγής, σε δημόσια σχολεία της Αττικής. Από τα αποτελέσματα προέκυψαν θετικές στάσεις απέναντι στη συμπεριληπτική εκπαίδευση, ενώ αναδείχθηκε ως σημαντικός παράγοντας η κατάρτιση στην ειδική αγωγή, καθώς επίσης, η διδακτική εμπειρία με μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, φάνηκε ότι το μόνιμο άγχος των εκπαιδευτικών, συνδέεται με λιγότερο θετική στάση απέναντι στη συμπερίληψη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συμπερίληψη, σχολείο, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, άγχος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
89
Αριθμός σελίδων:
88
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΑΡΤΣΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ.pdf
944 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.