Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898827 346 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-06
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χαλκιοπούλου Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου Αν. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει την κινητική λειτουργία παιδιών με ειδικές ανάγκες σύμφωνα με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους. Συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν α) σε τι επίπεδο κυμαίνεται η κινητική λειτουργία παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως προς τις βασικές δεξιότητες τους, την λεπτή κίνηση, την οργάνωση στον χώρο και στον χρόνο, την γενική λειτουργία κίνησης και τον γραφικό χαρακτήρα, β) σε τι βαθμό επηρεάζεται η αξιολόγηση της κινητικής λειτουργίας των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το φύλο των εκπαιδευτικών, την ηλικία, την μόρφωση, την εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και την παρακολούθηση φυσικοθεραπείας και γ) σε τι βαθμό επηρεάζεται η αξιολόγηση της κινητικής λειτουργίας των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το είδος της αναπηρίας. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν δύο κλίμακες. Για την αξιολόγηση της κίνησης των παιδιών χρησιμοποιήθηκε το MOQ –T (Schoemaker et al., 2008). Και τη μέτρηση του κινητικού συντονισμού, το ChAS-P/T (Rosenblum, 2006). Δείγμα ευκολίας 140 εκπαιδευτικών συλλέχθηκε. Σχετικά με το πρώτο ερευνητικό ερώτημα βρέθηκε εκπαιδευτικοί να αξιολογούν κάτω του μετρίου τις βασικές κινήσεις, την εκλεπτυσμένη κίνηση και την οργάνωση στον χώρο και στον χρόνο των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Όσον αφορά το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα δεν φάνηκε να επηρεάζεται η αξιολόγηση της κινητικής λειτουργία των παιδιών σε σχέση με το φύλο των εκπαιδευτικών, την ηλικία, την μόρφωση και τον αριθμό των μαθητών με ειδικές ανάγκες στην τάξη. Τέλος, όσον αφορά το τρίτο ερευνητικό ερώτημα τα είδη αναπηρίας των παιδιών δεν επηρεάζουν τις διαστάσεις αξιολόγησης της κινητικής λειτουργίας των παιδιών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διαταραχή αναπτυξιακού συντονισμού, παιδιατρικός φυσικοθεραπευτής, Ειδική Αγωγή
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
156
Αριθμός σελίδων:
142
ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο