Κλιματική Αλλαγή και Προετοιμασία Μεγάλων έργων Υποδομής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899159 258 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μπάτσου Στεφανία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Ε. Λέκκας, Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθηνών
Δρ. Σ. Λόζιος, Αναπληρωτής Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθηνών
Δρ. Σούκης, Δρ. Γεωλόγος, ΕΔΙΠ, Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κλιματική Αλλαγή και Προετοιμασία Μεγάλων έργων Υποδομής
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κλιματική Αλλαγή και Προετοιμασία Μεγάλων έργων Υποδομής
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η κλιματική αλλαγή είναι πλέον μια πραγματικότητα που επιβεβαιώνεται από την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της γης , την ξηρασία, το λιώσιμο μεγάλου ποσοστού των αιώνιων πάγων, την συνεχή αύξηση της στάθμης της θάλασσας αλλά και από την αύξηση της έντασης και της συχνότητας των καιρικών φαινομένων και την μεταβολή τους σε ακραία καιρικά φαινόμενα (π.χ. πυρκαγιές, τυφώνες, πλημμύρες, καύσωνες).

Η συγκεκριμένη εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει εκτός από το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, τους παράγοντες που το επηρεάζουν τις παγκόσμιες και ευρωπαϊκές πολιτικές και τα σχέδια στρατηγικού σχεδιασμού τόσο της ευρωπαϊκής ένωσης αλλά και της Ελλάδας, την γενική επιρροή στα μεγάλα έργα υποδομής , τις παγκόσμιες δράσεις, τις δράσεις της Ε.Ε. στον τρόπο προσαρμογής και αντιμετώπισης των πιθανών κινδύνων σε αυτά και κατ επέκταση τον τρόπο μεθόδευσης και μέτρων δέσμευσης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο κάθε χώρας και πιο συγκεκριμένα της χώρας μας.

Η νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, αποτελεί το παράδειγμα εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού της χώρας και εφαρμογής των μέτρων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Η παρούσα εργασία θα επικεντρωθεί περισσότερο στην αξιολόγηση της ευπάθειας του μεγάλου έργου υποδομής, της νέας επέκτασης του Μετρό της Αθήνας της Γραμμής 4, στην αλλαγή του κλίματος , την πιθανότητα και την σοβαρότητα των απειλών λόγω της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζουν το έργο και τέλος στον εντοπισμό και εξεύρεση και ενσωμάτωση κατάλληλων μέτρων για την προσαρμογή και την αύξηση της ανθεκτικότητας του, καθώς και των επιπτώσεων της κατασκευής και λειτουργίας του σε αυτήν.

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να συνειδητοποιήσουν οι υπεύθυνοι ανάπτυξης και σχεδιασμού όλων των κατηγοριών έργων, ότι πρέπει από την φάση σχεδιασμού ενός έργου να προσδιορίζονται οι κλιματικοί κίνδυνοι , σύμφωνα με την περιοχή που ανήκει και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης και μετριασμού όπως αυτά έχουν καταγραφεί στον στρατηγικό σχεδιασμό της κάθε χώρας και υποστηρίζονται από την ΕΕ και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Επίσης να πρέπει να σημειωθεί ότι με την προϋπόθεση της της ανάληψης ταχείας δράσης, συνεργασίας και συμμετοχής στην κοινή προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής υπάρχει πιθανότητα αποτροπής των παρελκόμενων της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Κλιματική Αλλαγή, Προετοιμασία μεγάλων έργων υποδομής , Νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, «Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου - Γουδί»
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61
Αριθμός σελίδων:
82
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ .pdf
1020 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.