Παράγοντες που οδηγούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β´Αθήνας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899709 195 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-22
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Στρίγγλου Τριανταφυλλιά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παράγοντες που οδηγούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β´Αθήνας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παράγοντες που οδηγούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β´Αθήνας
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β Αθήνας καθώς και τον βαθμό συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης που απορρέει από το συγκεκριμένο επάγγελμα γενικά.
Με τη χρήση ποσοτικής έρευνας βασισμένης σε σχετικό ερωτηματολόγιο, τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αντλούν τα υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από το ωράριο, το σχολικό κλίμα, τη σχέση τους με τον διευθυντή και το ίδιο το επάγγελμά τους ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης σχετίζονται με τις μισθολογικές απολαβές και τις δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης. Ταυτοχρόνως, ο βαθμός της συνολικής εργασιακής ικανοποίησης εμφανίζεται μέτριος προς υψηλός, γεγονός που συνάδει με ευρήματα άλλων αντίστοιχων ερευνών. Ακολούθως, κατά τη συσχέτιση των παραγόντων που διαμορφώνουν την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους δεν εντοπίστηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ως προς το φύλο, την ηλικιακή ομάδα και την οικογενειακή κατάσταση. Ως προς το μορφωτικό επίπεδο, οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου εμφανίζονται λιγότερο ικανοποιημένοι από τις σχολικές υποδομές ενώ οι υπηρετούντες στο λύκειο είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από τις σχολικές υποδομές, τη διοίκηση και οργάνωση, τη σχέση τους με τον διευθυντή, το σχολικό κλίμα, τη σχέση τους με τους μαθητές και τους γονείς τους καθώς και με το ίδιο το επάγγελμά τους. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί με μεγαλύτερη επαγγελματική εμπειρία εισπράττουν μειωμένη ικανοποίηση από τη σχέση τους με τους μαθητές τους καθώς περνούν τα χρόνια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική ικανοποίηση, εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παράγοντες επαγγελματικής ικανοποίησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
121
Διπλωματική_Τ.ΣΤΡΙΓΓΛΟΥ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο