Αξιοποίηση της πλατφόρμας Arduino στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων με βάση το πλαίσιο ECLiP

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899837 323 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Υπολογιστικά Συστήματα: Λογισμικό και Υλικό (ΣΥΣ)
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-27
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κούσης Ιορδάνης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγορίτσα Γόγουλου, ΕΔΙΠ, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση της πλατφόρμας Arduino στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων με βάση το πλαίσιο ECLiP
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση της πλατφόρμας Arduino στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων με βάση το πλαίσιο ECLiP
Περίληψη:
H εκπαιδευτική ρομποτική εισάγεται ολοένα και περισσότερο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικά συστήματα που ακολουθούν την εκπαίδευση SΤΕΜ.
Στην παρούσα εργασία αναλύεται η εκπαιδευτική ρομποτική και η εκπαίδευση STEM και παρουσιάζονται διάφορες πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής και ειδικότερα η πλατφόρμα Αrduino η οποία παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα αναφορικά με την αξιοποίησή της για εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Η εργασία προτείνει την αξιοποίηση της πλατφόρμας Arduino για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προτείνεται ο σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων βάσει του πλαισίου σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων ECLiP. Η πρόταση περιλαμβάνει τον εμπλουτισμό του ECLiP με εκπαιδευτικά στοιχεία ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής και την αξιοποίηση εναλλακτικών προγραμματιστικών περιβαλλόντων για τον προγραμματισμό του Arduino ώστε να μπορούν να καλυφθούν διαφορετικές εκπαιδευτικές καταστάσεις. Η προτεινόμενη προσέγγιση επιτρέπει τη σταδιακή εποικοδομητική εκμάθηση νέων εννοιών ενώ παράλληλα υποστηρίζει την εφαρμογή της νέας γνώσης σε έργα οικεία και ενδιαφέροντα για τους εκπαιδευόμενους ακολουθώντας στοιχεία της μάθησης μέσω έργου (project-based learning).
Στο πλαίσιο της εργασίας σχεδιάστηκαν πέντε (5) Φύλλα Εργασίας, εκ των οποίων τα δύο εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν κατά τη διάρκεια δύο διδακτικών ωρών σε φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ στο πλαίσιο του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής». Τα αποτελέσματα της εφαρμογής δείχνουν ότι το εμπλουτισμένο πλαίσιο ECLiP είναι πράγματι κατάλληλο για τον σχεδιασμό συνδυασμένων δραστηριοτήτων ρομποτικής και προγραμματισμού και οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται υποστηρίζουν την εποικοδομητική απόκτηση των σχετικών γνώσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Eclip, Arduino, Εκπαίδευση, Ρομποτική, Εκπαιδευτική Ρομποτική
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
35
Αριθμός σελίδων:
176
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΚΟΥΣΗΣ - Μ1596.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.