Οι απόψεις των νηπιαγωγών και δασκάλων για τη μετάβαση στην πρώτη δημοτικού. Πρακτικές και προγράμματα μετάβασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2914989 253 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-05-25
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Βογιατζή Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής- Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις των νηπιαγωγών και δασκάλων για τη μετάβαση στην πρώτη δημοτικού. Πρακτικές και προγράμματα μετάβασης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις των νηπιαγωγών και δασκάλων για τη μετάβαση στην πρώτη δημοτικού. Πρακτικές και προγράμματα μετάβασης
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει το φαινόμενο της μετάβασης από το νηπιαγωγείο στην πρώτη τάξη του δημοτικού έτσι όπως βιώνεται σύμφωνα με τη γνώμη των εκπαιδευτικών των δυο βαθμίδων, προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, θέλαμε να εξετάσουμε τις γνώσεις των εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων σχετικά με την έννοια της μετάβασης, πόσο σημαντική τη θεωρούν για την εξέλιξη των παιδιών και από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η ομαλή μετάβαση των παιδιών. Επιπλέον, θέλαμε να εξετάσουμε την ύπαρξη συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονιών και την εφαρμογή πρακτικών μετάβασης. Τέλος, θέλαμε να διερευνήσουμε την εικόνα των παιδιών και τα συναισθήματα των γονιών και των παιδιών κατά τη διάρκεια της μετάβασης σύμφωνα με τη γνώμη των εκπαιδευτικών. Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των ημιδομημένων συνεντεύξεων σε ένα δείγμα δεκατεσσάρων ατόμων που αποτελούνταν από επτά νηπιαγωγούς και επτά δασκάλους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πόσο σημαντική είναι η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονιών καθώς και την κοινή γραμμή που οφείλουν να ακολουθούν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη μιας ομαλής μετάβασης. Επιπλέον, φάνηκε μια διαφορά στις πρακτικές ομαλής μετάβασης που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί. Ωστόσο και οι δύο θεωρούν τις πρακτικές βοηθητικές και απαραίτητες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μετάβαση, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γονείς, παιδιά, πρακτικές μετάβασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
94
Αριθμός σελίδων:
77
ΒΟΓΙΑΤΖΗ διπλωματική εργασία.pdf (636 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο