Περιγραφή κινήτρων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και η ανάπτυξη λεξιλογίου μέσω εφαρμογής προγράμματος παρέμβασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2915824 225 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-05-31
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ανδριοπούλου Μαρία-Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σιδερίδης Γεώργιος: Καθηγητής Παιδαγωγικής Ψυχολογίας: Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Παιδιών και αμεα ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Κουτρομάνος Γεώργιος: Επίκουρος καθηγητής τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Γαλανάκη Ευαγγελία: Καθηγήτρια Αναπτυξιακής ψυχολογίας ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Περιγραφή κινήτρων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και η ανάπτυξη λεξιλογίου μέσω εφαρμογής προγράμματος παρέμβασης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Περιγραφή κινήτρων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και η ανάπτυξη λεξιλογίου μέσω εφαρμογής προγράμματος παρέμβασης
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η ενίσχυση του λεξιλογίου και του προσανατολισμού στον στόχο μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες μέσω της εφαρμογής ενός προγράμματος παρέμβασης διάρκειας ενός μήνα. Οι κύριες δεξιότητες που διερευνήθηκαν ήταν το λεξιλόγιο και ο Προσανατολισμός στους Στόχους μάθησης και επίδοσης. Επομένως, σκοπός της έρευνας ήταν να μελετηθεί η επίδραση του προγράμματος παρέμβασης στην ανάπτυξη του λεξιλογίου μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες, το επίπεδο του Προσανατολισμού στον Στόχο αυτών και η επίδραση της παρέμβασης στον Προσανατολισμό τους στον Στόχο.
Συμμετέχοντες ήταν 72 μαθητές της Γ’ Δημοτικού, οι οποίοι φοιτούσαν στα Τμήματα Ένταξης των σχολείων τους και χωρίστηκαν σε πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου. Όλα τα παιδιά αξιολογήθηκαν με σταθμισμένα εργαλεία για την ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Επιπλέον, ερευνήθηκε η διαφορά στις επιδόσεις των δύο ομάδων μετά το τέλος της παρέμβασης αλλά και οι επιδόσεις της κάθε ομάδας ξεχωριστά πριν και μετά την παρέμβαση στο λεξιλόγιο και τον προσανατολισμό στους στόχους μάθησης και επίδοσης. Η παρέμβαση διήρκησε 4 εβδομάδες και ο σχεδιασμός της βασίστηκε στην Άμεση και Σαφή Διδασκαλία με φθίνουσα υποστήριξη μάθησης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως ο μέσος όρος της επίδοσης της πειραματικής ομάδας μετά το τέλος της παρέμβασης ήταν στατιστικά σημαντικά καλύτερος από τον μέσο όρο πριν την παρέμβαση στο λεξιλόγιο, στην Προσέγγιση της Μάθησης και της Επίδοσης καθώς και στην Αποφυγή της Αποτυχίας. Ωστόσο, σε κανένα τομέα που ερευνήθηκε δεν παρουσιάστηκε στατιστικώς σημαντική διαφορά μεταξύ της επίδοσης των ομάδων. Επομένως, διαπιστώνεται πως το πρόγραμμα παρέμβασης παρουσίασε ενθαρρυντικά αποτελέσματα τα οποία χρειάζεται να ερευνηθούν περαιτέρω στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
λεξιλόγιο, προσανατολισμός στον στόχο, Μαθησιακές Δυσκολίες, παρέμβαση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
77
Αριθμός σελίδων:
88
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

DIPLOMATIKI ANDRIOPOULOU MARIA ELENI.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.