Βιβλιογραφική ανασκόπηση των φωνολογικών φαινομένων στον τομέα της Γλωσσολογίας και διερεύνηση της διδασκαλία τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2917272 152 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γάτου Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης
Γεωργία Κατσούδα, Ερευνήτρια στο ΚΕΝΔΙ-ΙΛΝΕ
Ιωάννης Γαλαντόμος, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Βιβλιογραφική ανασκόπηση των φωνολογικών φαινομένων στον τομέα της Γλωσσολογίας και διερεύνηση της διδασκαλία τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Βιβλιογραφική ανασκόπηση των φωνολογικών φαινομένων στον τομέα της Γλωσσολογίας και διερεύνηση της διδασκαλία τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία στρέφεται γύρω από τα φωνολογικά φαινόμενα που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του λόγου της ελληνικής γλώσσας. Τα φαινόμενα της έκθλιψης, της αφαίρεσης, της αποκοπής και της συγκοπής είναι αντικείμενα της Φωνολογίας και αρκετοί είναι οι ερευνητές που σπεύδουν να τα μελετήσουν, πράγμα που αποδεικνύεται από τις πολυποίκιλες ορολογίες που τους αποδίδουν τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή βιβλιογραφία. Μάλιστα τα φαινόμενα αυτά αποτελούν αντικείμενο μελέτης και διδασκαλίας στις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων, και ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που μελετά η συγκεκριμένη εργασία. Αυτό που παρατηρήθηκε μέσα από τη μελέτη της βιβλιογραφίας είναι η ασυμφωνία που υπάρχει μεταξύ των ερευνητών ως προς τον ορισμό των φωνολογικών φαινομένων, καθώς και ο ελλιπής ή και ασαφής τρόπος διδασκαλίας τους στο Δημοτικό. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τόσο τη διεύρυνση του χάσματος μεταξύ των ερευνητών για την καθιέρωση μιας καθολικά αποδεκτής ορολογίας όσο και τη δημιουργία ζητημάτων που αφορούν το εκπαιδευτικό κομμάτι των φαινομένων σε επίπεδο διδασκαλίας και παρουσίασής τους στα σχολικά εγχειρίδια. Έτσι λοιπόν, η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει στον προσδιορισμό των προβλημάτων που έχουν προκύψει αλλά και στην παράθεση ορισμένων προτάσεων οι οποίες είναι πιθανό να εξομαλύνουν τις διαφωνίες των ερευνητών και τα εκπαιδευτικά ζητήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Φωνολογικά φαινόμενα, Ορολογία, Τρόπος διδασκαλίας, Συγγραφή στα σχολικά εγχειρίδια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
97
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία - Αντιγραφή (2).pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.