Developing Constructively Aligned Learning - by- Doing Model Incorporating 21st Century Skills, for Enhancing the Teaching of Engineering and Science Curriculum in Higher Education

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2917292 236 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Φυσικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Frache Ghassan
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Γεώργιος Τόμπρας, Καθηγητής, Τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (κύριος επιβλέπων)
Γεώργιος Καλκάνης, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Έκτορας Νισταζάκης, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ
Άννα Τζανακάκη, Επίκ. Καθηγήτρια, Τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ
Ανδρέας Τσιγκόπουλος, Αναπλ. Καθηγητής, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων
Αθανάσιος Κατσής, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
Πανεπιστημίο Πελοποννήσου
Χρήστος Βόλος, Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Φυσικής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Developing Constructively Aligned Learning - by- Doing Model Incorporating 21st Century Skills, for Enhancing the Teaching of Engineering and Science Curriculum in Higher Education
Γλώσσες διατριβής:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Έρευνα στην Εκπαίδευση στη Φυσική και στις Επιστήμες Μηχανικού στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω Κατανόησης Εννοιών στην Πράξη και Χρήση Δεξιοτήτων 21ου Αιώνα
Περίληψη:
Στα πλαίσια της σύγχρονης έρευνας στην εκπαίδευση στη Φυσική και στις επιστήμες Μηχανικού στο Πανεπιστήμιο δίνεται μεγάλη έμφαση στην αξία της μάθησης και κατανόησης των εννοιών στην πράξη (Learning by Doing - LBD) καθώς και των δεξιοτήτων και δυνατοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία στον 21ο αιώνα (21st Century Skills). Στην παρούσα διατριβή μελετάται η εφαρμογή της LBD διαδικασίας και των αντίστοιχων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα λαμβάνοντας δείγματα και πληροφορία από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στη διατριβή παρουσιάζεται, μελετάται και αναλύεται η κατανόηση του LBD από την οπτική γωνία του ακαδημαϊκού προσωπικού του ιδρύματος. Στη συνέχεια, η μελέτη επιδιώκει να εντοπίσει τις πρακτικές LBD που εφαρμόζονται με επιτυχία και τις πρακτικές του 21st Century Skills που διδάσκονται και αξιολογούνται, αντλώντας στοιχεία και από τους διδάσκοντες αλλά και από του διδασκόμενους.
Για τη συγκεκριμένη μελέτη και την εξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε η προσέγγιση μεικτών μεθόδων στην οποία οι μαθητές συμμετείχαν στην έρευνα μέσω διαδικτύου, ενώ ο Πρύτανης της Σχολής και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό, συμμετείχαν σε συνεντεύξεις με φυσική παρουσία. Τα ευρήματα από τα δύο σύνολα συλλογής δεδομένων (τους διδασκόμενους και το διδακτικό προσωπικό) αξιολογήθηκαν και μελετήθηκαν με αποτέλεσμα την εξαγωγή πολύ χρήσιμων και σημαντικών συμπερασμάτων, τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τη διαμόρφωση συγκεκριμένων βασικών αρχών.
Αυτές οι αρχές χρησιμοποιήθηκαν για να καθοδηγήσουν την ανάπτυξη ενός μοντέλου μάθησης LBD τεσσάρων σταδίων. Το πρώτο εκ των οποίων αφορά στην έρευνα και τη διερεύνηση του κάθε αντικειμένου, το επόμενο αφορά στη φάση της υλοποίησης από το οποίο προκύπτουν τα συμπεράσματα εφαρμόζονται στην αρχική υπόθεση (διαδικασία: Explore, Do, Reflect και Apply). Βασισμένο στη βιβλιογραφία των Kolb, Dewey και Lewin, το μοντέλο LBD παρέχει εκτεταμένη δομή και εξειδίκευση για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, το σχεδιασμό μαθημάτων, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του περιεχομένου και την επαγγελματική μάθηση, με τη δυνατότητα να οδηγήσει σε μια ολοκληρωμένη εφαρμογή των πρακτικών έρευνας στην εκπαίδευση της Φυσικής και των επιστημών μηχανικού, LBD και του 21st Century Skills, για τη παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Φυσική
Λέξεις-κλειδιά:
Έρευνα στην Εκπαίδευση στη Φυσική; Κατανόηση Εννοιών στην Πράξη; Δεξιότητες 21ου Αιώνα; Έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Μηχανικού; Μικτή Μεθοδολογία Έρευνας στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
ii-vii
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
155
Αριθμός σελίδων:
249
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ghassan Frache_ 2020.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.