Εκπαιδευτικοί με αναπηρίες σε δομές ενταξιακής και ειδικής εκπαίδευσης: απόψεις και εμπειρίες από την εκπαιδευτική διαδικασία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2917352 151 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κεκετσίδου Κυριακή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσάφος Βασίλειος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικοί με αναπηρίες σε δομές ενταξιακής και ειδικής εκπαίδευσης: απόψεις και εμπειρίες από την εκπαιδευτική διαδικασία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικοί με αναπηρίες σε δομές ενταξιακής και ειδικής εκπαίδευσης: απόψεις και εμπειρίες από την εκπαιδευτική διαδικασία
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία ερευνά τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών με αναπηρία που εργάζονται σε δομές ενταξιακής και ειδικής εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα Γενικά και τα Ειδικά σχολεία ως χώροι εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία αποτέλεσαν συχνά αντικείμενο έρευνας. Είναι όμως ταυτόχρονα και χώροι εργασίας για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία. Στο θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας αυτής παρουσιάζεται η εξέλιξη της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και η ιστορία των σχολικών δομών ως προς την ένταξη τους. Εξετάζονται οι όροι "Ένταξη", "Ενσωμάτωση", "Συμπερίληψη". Επίσης γίνεται αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού και στον ρόλο που παίζει στην ένταξη καθώς και στον Εκπαιδευτικό με αναπηρία, τον ρόλο του ως εργαζόμενου στην εκπαίδευση και την έννοια της πρόσβασης στο χώρο εργασίας.
Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών με αναπηρία από την εκπαιδευτική διαδικασία στις ενταξιακές και ειδικές δομές της εκπαίδευσης. Εξετάζονται οι παράγοντες που τους διευκολύνουν ή τους εμποδίζουν στο έργο τους, ποιές πρακτικές εφαρμόζουν, πως αξιολογούν τις δομές αυτές ως προς την αποτελεσματικότητά τους. Σε ποιό βαθμό επηρεάζει η αναπηρία την εκπαιδευτική διαδικασία. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος με τη Θεματική Ανάλυση. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 8 εκπαιδευτικοί με αναπηρία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ως προς τις πρακτικές οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία δεν έχουν ένα σταθερό προσανατολισμό και την εφαρμογή τους την επηρεάζουν πολλοί παράγοντες που σχετίζονται με το εργασιακό πλαίσιο. Οι παράγοντες που τους διευκολύνουν ή τους εμποδίζουν στο έργο τους σχετίζονται με την οργάνωση της σχολικής δομής, τις επαγγελματικές σχέσεις που αναπτύσσονται, με την προσβασιμότητα του σχολείου. Το γενικό σχολείο είναι αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις, ως χώρος εργασίας αλλά ασκείται κριτική στην αποτελεσματικότητά του ως προς την ένταξη. Η αναπηρία είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει ως έναν βαθμό την επιλογή επαγγελματικού πλαισίου
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικοί με Αναπηρία, Ενταξιακή Εκπαίδευση, Ειδική Εκπαίδευση, Πρόσβαση, Συνθήκες Εργασίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
89
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ Κεκετσίδου Κυριακή.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.