Η ψηφιακή αφήγηση (digitalstorytelling) ως εκπαιδευτικό εργαλείο επιστημονικού και περιβαλλοντικού γραμματισμού σε περιβάλλοντα άτυπης εκπαίδευσης (περίπτωση: Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919075 198 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-12
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ανδριοπούλου Αργυρώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παυλάτου Ευαγγελία Καθηγήτρια, ΕΜΠ
Δασενάκης Εμμανουήλ Καθηγητής, ΕΚΠΑ
Μεθενίτης Κωνσταντίνος Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση (digitalstorytelling) ως εκπαιδευτικό εργαλείο επιστημονικού και περιβαλλοντικού γραμματισμού σε περιβάλλοντα άτυπης εκπαίδευσης (περίπτωση: Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών)
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση (digitalstorytelling) ως εκπαιδευτικό εργαλείο επιστημονικού και περιβαλλοντικού γραμματισμού σε περιβάλλοντα άτυπης εκπαίδευσης (περίπτωση: Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών)
Περίληψη:
Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από την έκρηξη της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών, καθώς και τις πολλαπλές εφαρμογές τους στην σχολική κοινότητα και σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Μέσω των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρέχεται η δυνατότητα στη σχολική κοινότητα να εμπλακεί σε νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις αφήγησης ιστοριών με εκπαιδευτικό και μαθησιακό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας πολυμεσικές εφαρμογές . Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στην ενδυνάμωση του περιβαλλοντικού και επιστημονικού γραμματισμού μαθητών γυμνασίου όταν χρησιμοποιείται ως εκπαιδευτικό εργαλείο σε περιβάλλοντα μη τυπικής εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Μονάδας Εκπαίδευσης του ΕΛΚΕΘΕ στην Αθήνα. Η έρευνα αναδεικνύει την παιδαγωγική αξία και αποτελεσματικότητα της Ψηφιακής Αφήγησης ως διδακτικού εργαλείου για την προβολή, τη διάδοση και τη διδασκαλία της χημείας, καθώς και την προβολή σημαντικών περιβαλλοντικών θεμάτων. Συνεπώς, στο πλαίσιο αυτής της εργασίας εφαρμόστηκε μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές γυμνασίου με άξονες την ψηφιακή αφήγηση και τη βιωματική δραστηριότητα προκειμένου να διαπιστωθεί η αφομοίωση της νέας γνώσης και η ενίσχυση των καλών περιβαλλοντικών πρακτικών και στάσεων για το περιβαλλοντικό πρόβλημα της πλαστικής ρύπανσης των θαλασσών. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την καταλληλότητα της ψηφιακής αφήγησης στην καλλιέργεια του Επιστημονικού και Περιβαλλοντικού Γραμματισμού των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακή αφήγηση, μη τυπική εκπαίδευση, περιβαλλοντική εκπαίδευση, βιωματική δράση, μικροπλαστικά, ρύπανση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
μηδέν
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
133
Diplomatiki_Andriopoulou_final_8_7_20.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο