Διδασκαλία του λεξιλογίου της Β΄Δημοτικού σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα. Σχεδιασμός διδακτικού υλικού.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919435 142 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-15
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Βόσνου Μαρία-Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαγουλά Ευγενία,Αναπλ. Καθηγήτρια ,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Γαλαντόμος Ιωάννης,Επίκ.Καθηγητής ,Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Κατσούδα Γεωργία,Ερευνήτρια Α΄Βαθμίδας ,Ακαδημία Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδασκαλία του λεξιλογίου της Β΄Δημοτικού σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα. Σχεδιασμός διδακτικού υλικού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδασκαλία του λεξιλογίου της Β΄Δημοτικού σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα. Σχεδιασμός διδακτικού υλικού.
Περίληψη:
Η εργασία αυτή διερευνά τo επίπεδο του λεξιλογίου σε Έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές που φοιτούν σε ελληνικά και διαπολιτισμικά σχολεία της Β΄τάξης δημοτικού με σκοπό την λεξιλογική βελτίωση και με απώτερο στόχο τη μεγαλύτερη επάρκεια στην κατανόηση ευρύτερων κειμένων της τάξης τους. Πιο αναλυτικά, στο 1ο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στα διαπολιτισμικά σχολεία. Στο 2ο παρουσιάζονται στοιχεία για το πως συνδέεται το λεξιλόγιο με άλλες γλωσσικές ιδιότητες. Στο κεφάλαιο 3 αναλύεται το λεξιλόγιο σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές της Β' δημοτικού. Στο 4ο κεφάλαιο δίνεται υλικό για μεθόδους διδασκαλίας λεξιλογίου. Στο 5ο παρουσιάζονται προτεινόμενες παρεμβάσεις όσον αφορά το λεξιλόγιο. Κατόπιν, στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη την παρούσα έρευνα. Στο 7ο κεφάλαιο παρουσιάζεται το θεωρητικό μέρος της παρέμβασης που χωρίζεται σε δύο επιμέρους ενότητες την περιγραφή της παρέμβασης, τους στόχους καθώς και τα κριτήρια επιλογής λέξεων. Στο 8ο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία της παρέμβασης που χωρίζεται σε τέσσερες επιμέρους ενότητες. Οι ενότητες αυτές αναφέρονται στο δείγμα του πληθυσμού, στο υλικό της παρέμβασης, στον τρόπο χορήγησης του υλικού της παρέμβασης, καθώς και στον τρόπο βαθμολόγησης του υλικού. Τέλος, στο 9ο κεφάλαιο, γίνεται συζήτηση σχετικά με τους στόχους της παρέμβασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Διδασκαλία Λεξιλογίου, Β΄ τάξη Δημοτικού, Σχεδιασμός διδακτικού υλικού, Πολύγλωσσα περιβάλλοντα, Έλληνες μαθητές, Αλλοδαποί μαθητές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
148
Αριθμός σελίδων:
191
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑ - ΒΟΣΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΑ.pdf
8 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.