Αξιοποίηση κινηματογραφικών αποσπασμάτων για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών στο μάθημα της Χημείας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2919518 222 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-15
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Πετρόχειλος Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Μαυρικάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Βιολογίας και Αγωγής Υγείας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Μεθενίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, Εργαστήριο Ανόργανης Χημείας, ΕΚΠΑ
Εμμανουήλ Δασενάκης, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, Εργαστήριο Χημείας Περιβάλλοντος, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση κινηματογραφικών αποσπασμάτων για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών στο μάθημα της Χημείας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση κινηματογραφικών αποσπάσματων για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών στο μάθημα της Χημείας
Περίληψη:
Εργασίες των τελευταίων χρόνων, στη διδακτική της Χημείας, οδήγησαν στην ανάγκη διερεύνησης των κινηματογραφικών ταινιών ως διδακτικών εργαλείων. Η θεωρητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας ανέδειξε δύο άξονες ως σημαντικούς στη χρήση τους: το ενδιαφέρον των μαθητών και τις ιδιότητες του κινηματογραφικού μέσου, δηλαδή τον τρόπο επιλογής, αξιοποίησης και αξιολόγησης μιας συνδεδεμένης με το μάθημα της Χημείας, κινηματογραφικής ταινίας. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη του τρόπου αξιοποίησης τέτοιων αποσπασμάτων και στην επίπτωση τους στο ενδιαφέρον των μαθητών. Ακόμη, συνθέτει μια βάση δεδομένων από χρήσιμες, για το μάθημα της Χημείας, κινηματογραφικές ταινίες. Συνεπώς, σχεδιάστηκαν παρεμβάσεις για μαθητές Α’ Λυκείου αξιοποιώντας αποσπάσματα από την ταινία «Iron Man» και «The Day After Tomorrow» ώστε να μελετηθεί τυχόν μεταβολή του ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα της Χημείας και οι απόψεις τους για ένα τέτοιο διδακτικό εργαλείο. Οι παρεμβάσεις αυτές, έλαβαν χώρα σε δυο σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω παρατηρήσεων και ημιδομημένων συνεντεύξεων. Εν τέλει, ενώ τα κινηματογραφικά αποσπάσματα δύνανται να επιφέρουν θετικό αποτέλεσμα στο ενδιαφέρον των μαθητών, ανάλογο των πειραμάτων, αυτό δεν είναι αυτονόητο για όλους τους μαθητές, ιδιαίτερα τους λιγότερο δυνατούς στο μάθημα της Χημείας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ενδιαφέρον, κινηματογράφος, φαινόμενο του θερμοκηπίου, μέταλλα, edutainment
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
89
Αριθμός σελίδων:
117
Διπλωματική Πετρόχειλος Γεώργιος.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο