Η αξιολόγηση της Δευτεροβάθμιας και της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Αγγλία. Συγκριτική, ιστορική, θεσμική και ιδεολογική προσέγγιση. [Περίοδος: 1974-2013]

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2920195 286 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-22
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παντελοπούλου Σταυρούλα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Φυριππής Εμμανουήλ, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μενδρινού Μαρία, Καθηγήτρια, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιά
Πασιάς Γεώργιος, Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαμπούνης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία Ηρώ, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιολόγηση της Δευτεροβάθμιας και της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Αγγλία. Συγκριτική, ιστορική, θεσμική και ιδεολογική προσέγγιση. [Περίοδος: 1974-2013]
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιολόγηση της Δευτεροβάθμιας και της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Αγγλία. Συγκριτική, ιστορική, θεσμική και ιδεολογική προσέγγιση. [Περίοδος: 1974-2013]
Περίληψη:
H παρούσα ερευνητική μελέτη επιχειρεί τη διερεύνηση του θεσμού της αξιολόγησης της Δευτεροβάθμιας και της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Αγγλία κατά την περίοδο 1974-2013, με έμφαση στο ιστορικό, θεσμικό και ιδεολογικό συγκείμενο της περιόδου. Προηγείται η μελέτη των ιδεολογικών ρευμάτων του 19ου και 20ου αιώνα στην Ευρώπη, αποτυπώνεται η σύνδεση ποιότητας και αξιολόγησης στην εκπαίδευση, αλλά και περιγράφεται η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας και της Αγγλίας. Καταγράφεται αναλυτικά πώς πραγματοποιείται η αξιολόγηση –το θεσμικό πλαίσιο στη διάρκεια των 40 ετών, ακόμα και όσα τελικά δεν εφαρμόστηκαν– σε Ελλάδα και Αγγλία. Χρησιμοποιώντας το συγκριτικό παράδειγμα, αναδεικνύονται οι διαφορές/ομοιότητες μεταξύ των θεσμοθετημένων συστημάτων αξιολόγησης των αντίστοιχων βαθμίδων εκπαίδευσης των δύο χωρών αλλά και ποιοι παράγοντες τις διαμόρφωσαν. Πραγματοποιήθηκε ενδελεχής μελέτη των μεταρρυθμίσεων που σχετίζονται με την αξιολόγηση ώστε να αποκαλυφθεί γιατί επιχειρήθηκαν, πώς διαμορφώθηκαν, αν υπαγορεύονταν από τις πολιτικοκοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κάθε χώρας, και τέλος αν επηρεάζονταν από τους Υπερεθνικούς Οργανισμούς. Η έρευνα είναι ποιοτική με κύρια μεθοδολογικά εργαλεία τη συγκριτική μέθοδο, την ερμηνευτική-ιστορική προσέγγιση και την κριτική ανάλυση λόγου (CDA). Τα τεκμήρια που αναλύονται είναι κυρίως εισηγητικές εκθέσεις, πρακτικά κοινοβουλευτικού λόγου, πρακτικά συνεδρίων των συνδικαλιστικών οργάνων και δημοσιεύματα στον τύπο, ενώ για τη χώρα της Αγγλίας αναλύονται και αρκετές κυβερνητικές αναφορές που επηρέασαν σημαντικά την εκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ανώτατη εκπαίδευση, Ελλάδα, Αγγλία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
1203
Αριθμός σελίδων:
958
Pantelopoulou_Stavroula_PhD.pdf (10 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο