«Cinema Vérité και Direct Cinema: Ομοιότητες και Διαφορές των Δύο Σχολών Ντοκιμαντέρ»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2921033 359 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-31
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Εμμανουήλ Ηρώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εύα Στεφανή,Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε., Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Cinema Vérité και Direct Cinema: Ομοιότητες και Διαφορές των Δύο Σχολών Ντοκιμαντέρ»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Cinema Vérité and Direct Cinema: Similarities and Differences Between The Two Documentary Genres"
Περίληψη:
H παρούσα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας με θέμα «Cinema Vérité και Direct Cinema: ομοιότητες και διαφορές των δύο σχολών ντοκιμαντέρ», περιλαμβάνει την συγκριτική προσέγγιση των δύο θεμελιωδών κινημάτων δημιουργίας ταινιών τεκμηρίωσης, δηλαδή του γαλλικού cinema vérité (κινηματογράφου-αλήθεια) και του αμερικανικού direct cinema (άμεσου κινηματογράφου), αναζητώντας τις μεταξύ τους ομοιότητες ή/ και διαφορές. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας πραγματοποιείται μια προσπάθεια ορισμού του όρου ντοκιμαντέρ καθώς και της κατηγοριοποίησης των ειδών αυτού. Βασικό εργαλείο μεθοδολογίας είναι η εξαμερής διάκριση των ειδών ντοκιμαντέρ, την οποία εισήγαγε ο θεωρητικός κινηματογράφου Bill Nichols. Εν συνεχεία, αναλύονται βασικές τεχνικές παρατήρησης και κινηματογράφησης που επηρέασαν καθοριστικά τα υπό μελέτη κινήματα ντοκιμαντέ, οι οποίες αναδύθηκαν μέσα από την ταινία «Ο Νανούκ του Βορρά»/ «Nanook of the North» του πρωτοπόρου Robert Flaherty και από την θεωρία του «κινηματογράφου-μάτι» που συνέστησε ο Ρώσος κινηματογραφιστής Dziga Vertov. Στο επόμενο κεφάλαιο της εργασίας καταγράφονται και αναλύονται οι ομοιότητες και οι διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ του cinema vérité και του direct cinema, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ουσίας και φιλμικού περιεχομένου, με ενσωματωμένα παραδείγματα από επιλεγμένα και αντιπροσωπευτικά ντοκιμαντέρ της κάθε σχολής. Τέλος, ακολουθούν οι ηθικοί προβληματισμοί που ανακύπτουν από τις πρακτικές αποτύπωσης της πραγματικότητας που ανέπτυξαν οι εκπρόσωποι της κάθε σχολής ντοκιμαντέρ και ο σχολιασμός της εξέλιξης των μεθόδων στην πορεία του χρόνου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
κινηματογραφικές σπουδές, ταινία τεκμηρίωσης, σχολές ντοκιμαντέρ, κινηματογράφος-αλήθεια, άμεσος κινηματογράφος,cinema verité, direct cinema,ομοιότητες, διαφορές, κατηγορίες ντοκιμαντέρ, Bill Nichols, Richard Leacock, Robert Drew «Πωλητής»/«Salesman», «Το Χρονικό ενός καλοκαιριού» / «Chronique d’ un Ete».
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61
Αριθμός σελίδων:
69
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf
561 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.