Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-08-04
Συγγραφέας:
Γεωργιάδου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χαράλαμπος Πατρικάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στη Β’ Δημοτικού (θεματικές ενότητες της Γεωμετρίας και των Μετρήσεων) με χρήση επιδαπέδιων ρομπότ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στη Β’ Δημοτικού (θεματικές ενότητες της Γεωμετρίας και των Μετρήσεων) με χρήση επιδαπέδιων ρομπότ
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στη Β’ Δημοτικού (θεματικές ενότητες της Γεωμετρίας και των Μετρήσεων) με χρήση επιδαπέδιων ρομπότ» εξετάζεται η χρήση προγραμματιζόμενων ρομπότ δαπέδου ως εργαλεία για την ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων στη Β’ τάξη του ελληνικού Δημοτικού σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται, υλοποιείται και αξιολογείται εκπαιδευτικό σενάριο που αξιοποιεί τεχνολογίες ρομποτικής, προγραμματιζόμενα ρομπότ Bee-Bot, στο γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών στη Β’ Δημοτικού. Στόχος του είναι οι μαθητές να διδαχθούν μέσω της χρήσης των ρομπότ απλές δομές του προγραμματισμού, αλλά και μαθηματικές έννοιες σε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την εφαρμογή εποικοδομητικών πρακτικών, την ουσιαστική αλληλεπίδραση, τη διαχείριση του λάθους ως ευκαιρία μάθησης, την αυτενέργεια και τη δημιουργικότητα. Η έρευνα υλοποιείται σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο, μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος, τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς. Η εργασία περιλαμβάνει πληροφορίες για τον σχεδιασμό της, τους συμμετέχοντες και τα ποικίλα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν. Επίσης, γίνεται εκτενής παρουσίαση του εκπαιδευτικού σεναρίου και των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν συγκεντρώνονται, αναλύονται και από τα αποτελέσματα που προέκυψαν, εξάγονται συμπεράσματα, βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων και της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Αν και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, οι περιορισμοί της έρευνας σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουν τη γενίκευση των συμπερασμάτων. Εντούτοις, οι ενδείξεις είναι πολύ ενθαρρυντικές και μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία για τον σχεδιασμό μιας ευρύτερης έρευνας στο πεδίο αυτό στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθηματικά, Προγραμματισμός, Εκπαιδευτική Ρομποτική, Bee-Bot, Δημοτικό
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Thesis_Georgiadou_Eleni.pdf
16 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.