Ακαδημαϊκά συναισθήματα και κίνητρα αναφορικά με την παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922002 217 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-05
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τζωρτζάκη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φιλιππάτου Διαμάντω, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πολυχρόνη Φωτεινή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ακαδημαϊκά συναισθήματα και κίνητρα αναφορικά με την παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ακαδημαϊκά συναισθήματα και κίνητρα αναφορικά με την παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των ακαδημαϊκών συναισθημάτων και κινήτρων που βιώνουν οι μαθητές τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης στο μάθημα της Γλώσσας και ειδικότερα κατά την παραγωγή γραπτού λόγου. Επιπλέον, επιδιώχθηκε η μελέτη των διαφοροποιήσεων που εντοπίζονται στους παραπάνω παράγοντες κατά τη διαδικασία της γραπτής έκφρασης μέσα στην τάξη, στη μελέτη στο σπίτι, καθώς και σε συνθήκες γραπτής εξέτασης. Απώτερος στόχος ήταν η κατανόηση του ρόλου των ψυχοσυναισθηματικών παραγόντων κατά τη γραπτή έκφραση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διαμόρφωση ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που καλλιεργεί τα κίνητρα των μαθητών και οδηγεί σε μια αποτελεσματικότερη μορφή μάθησης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 60 μαθητές Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού και συγκεκριμένα 30 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και 30 μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ συγκεκριμένων τύπων κινήτρων με συγκεκριμένες δεξιότητες της παραγωγής γραπτού λόγου, αλλά και τη σχέση των ακαδημαϊκών συναισθημάτων με τα κίνητρα. Επιπλέον, φάνηκε ότι οι μαθητές τυπικής ανάπτυξης διακρίνονται από αυξημένα κίνητρα και θετικότερα συναισθήματα σε σχέση με τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Τέλος, αναφορικά με τους παράγοντες φύλο και ηλικία, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές δε φάνηκαν να διαφέρουν σημαντικά από τους νεότερους όσον αφορά την κινητοποίηση και τα συναισθήματα, ενώ τα κορίτσια φάνηκαν να υπερτερούν συγκριτικά με τα αγόρια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Παραγωγή γραπτού λόγου, Μαθησιακές δυσκολίες, Ακαδημαϊκά συναισθήματα, Κίνητρα μάθησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
133
Αριθμός σελίδων:
128
Τζωρτζάκη Μαρία-Διπλωματική εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο