Το Σχολείο ως Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης. Ο Επαγγελματισμός και η Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από συνεργατικές μορφές μάθησης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922263 244 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τόλης Ευάγγελος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πασιάς Γεώργιος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Σχολείο ως Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης. Ο Επαγγελματισμός και η Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από συνεργατικές μορφές μάθησης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Σχολείο ως Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης. Ο Επαγγελματισμός και η Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από συνεργατικές μορφές μάθησης.
Περίληψη:
Οι σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις που σημειώνονται στο χώρο των επιστημών και των νέων τεχνολογιών απαιτούν τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων και την προσαρμογή τους στις σύγχρονες «κοινωνίες της γνώσης». Συνεπώς, η συνεργασία των εκπαιδευτικών αποτελεί όχι μόνο ζητούμενο στην εκπαιδευτική πράξη αλλά και αναγκαιότητα που επιβάλλεται από τη διεθνή ευρωπαϊκή πολιτική, αλλά και την επικείμενη σταδιακά αλλαγή στην οργανωτική δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με το συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και τις ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που προβλέπονται στον πρόσφατο νόμο.
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις συνεργατικές πρακτικές καθώς και τη συμβολή τους στην επαγγελματική μάθηση και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Ιδιωτικών σχολείων του Νομού Αττικής. Επιπρόσθετα, ερευνά τις απόψεις τους για τα ιδιαίτερα γνωρίσματα που συνθέτουν τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών.
Το πρώτο μέρος της εργασίας εξετάζει την έννοια του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών η οποία παρουσιάζει μία ιδιομορφία και ιδιαιτερότητα πού πηγάζει από το ρόλο του εκπαιδευτικού. Οι αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια σε όλον τον κόσμο αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να επανεξετάσουν και να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους και μέσα από τις διαδικασίες της επαγγελματικής μάθησης να αποκτήσουν εμπειρίες και δεξιότητες που χρειάζονται στο επάγγελμά τους. Οι συνεργατικές πρακτικές που μπορούν να αναπτυχθούν μεταξύ των εκπαιδευτικών μέσα σε μία σχολική μονάδα τους οδηγούν σε μία επαγγελματική αναπτυξιακή διαδικασία/
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ποσοτικής, δειγματοληπτικής έρευνας που διεξήχθη σε Ιδιωτικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις μορφές των συνεργατικών πρακτικών, τη συμβολή τους στην συνεργατική μάθηση και την επαγγελματική τους ανάπτυξη καθώς και οι παράγοντες που ωθούν ή απωθούν τη συμμετοχή τους. Επίσης, διερευνήθηκαν οι απόψεις για τα ιδιαίτερα γνωρίσματα που συνθέτουν τον επαγγελματισμό του εκπαιδευτικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
συνεργασία, συνεργατική μάθηση, επαγγελματική ανάπτυξη, συνεργατικές πρακτικές, επαγγελματισμός εκπαιδευτικών, επαγγελματική κοινότητα μάθησης.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
116
Αριθμός σελίδων:
322
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΤΟΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2020.pdf
7 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.