Στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι σε μαθητές που δέχονται εκφοβισμό λόγω της εικόνας σώματός τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922957 193 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή και Αγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-31
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παπαβασιλείου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιάννης Τούντας, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Βενετία Νοταρά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Ευανθία Σακελλάρη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι σε μαθητές που δέχονται εκφοβισμό λόγω της εικόνας σώματός τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι σε μαθητές που δέχονται εκφοβισμό λόγω της εικόνας σώματός τους
Περίληψη:
Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης απέναντι σε μαθητές που είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού λόγω της εικόνας του σώματος τους. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εικόνα του σώματος και τις διατροφικές διαταραχές των εφήβων μαθητών τους, προκειμένου να αναδειχθεί αν υπάρχει ανάγκη κατάρτισης τους και εκπαίδευσης τους για την εφαρμογή παρεμβάσεων στα σχολεία.
Μεθοδολογία: Η παρούσα είναι μια συγχρονική μελέτη το δείγμα της οποίας αποτέλεσαν 198 εκπαιδευτικοί, τόσο από ιδιωτικά όσο και από δημόσια σχολεία από διάφορες περιοχές της Αττικής. Για τη συλλογή του δείγματος χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληψία ευκολίας, όπου η πρόσβαση ήταν σχετικά εύκολη και σκοπός ήταν να καλυφθούν διάφορα κοινωνικά και οικονομικά επίπεδα κάτι που επιτεύχθηκε με την επιλογή της περιοχής αλλά και το δημόσιο ή ιδιωτικό χαρακτήρα του σχολείου.
Αποτέλεσμα: Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι το 74,5% των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι οι παχύσαρκοι μαθητές αντιμετωπίζουν κοινωνικό αποκλεισμό και διακρίσεις από τους υπόλοιπους μαθητές. Σχετικά με το ποια είναι τα χαρακτηριστικά των μαθητών που βρίσκονται σε κίνδυνο σχολικού εκφοβισμού η πλειοψηφία ανέφερε το σωματικό βάρος ως κύριο παράγοντα (23,8%) και ακολουθούν οι σεξουαλικές προτιμήσεις (20,6%) και η καταγωγή-εθνότητα (19,3%) των μαθητών. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δεν έχουν λάβει κάποια εκπαίδευση αναφορικά με τις διατροφικές ανάγκες των εφήβων (81,4%), αλλά ούτε και με τον τρόπο χειρισμού περιστατικών θυματοποίησης (63,6%). Οι εκπαιδευτικοί, θεωρούν πως είναι πολύ σημαντικό να επέμβουν σε μια περίπτωση εκφοβισμού και πως δεν νιώθουν άβολα με αυτή τους τη παρέμβαση. Το συχνότερο εμπόδιο φάνηκε να είναι όμως η ανεπαρκής εκπαίδευση (63,6%) σχετικά με τις απαιτούμενες δεξιότητες για την αποσόβηση τέτοιων περιστατικών γι’ αυτό και οι ίδιοι θεωρούν ωφέλιμη την επιπλέον κατάρτιση τους για το πώς και το πότε να παρεμβαίνουν σε αυτά τα περιστατικά. Ενδιαφέρον φάνηκε να αποτελεί το γεγονός πως οι άντρες, οι εκπαιδευτικοί πάσχοντες από διατροφικές διαταραχές, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί εκφοβισμό, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν λάβει σχετική εκπαίδευση.
Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντική την επέμβασή τους όταν αντιλαμβάνονται περιστατικά θυματοποίησης μαθητών εντός του σχολικού χώρου, στερούνται όμως αποτελεσματικών στρατηγικών και αγνοούν εάν οι στρατηγικές αυτές είναι οι κατάλληλες, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν πως μια ομάδα ειδικών θα λειτουργούσε ως προστατευτικός παράγοντας. Τέλος, βρίσκουν εφικτή την μείωση των περιστατικών παρενόχλησης και εκφοβισμού, κυρίως μέσω παρεμβάσεων αλλά και μέσω της κατάλληλης εκπαίδευσης του σχολικού προσωπικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Διατροφικές διαταραχές, Σχολικός εκφοβισμός, Εκπαιδευτικοί, Εικόνα σώματος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
94
Αριθμός σελίδων:
91
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Papavasileiou Katerina Master.pdf.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.