Διερεύνηση καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών δυο γενεών (18-24 ετών και 40-55 ετών) όσον αφορά την επιρροή τους από τα social media ως προς την κατανάλωση vegan προϊόντων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923682 242 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-30
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χαρακίδα Αλεξία-Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Σταυριανέα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα)
Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών δυο γενεών (18-24 ετών και 40-55 ετών) όσον αφορά την επιρροή τους από τα social media ως προς την κατανάλωση vegan προϊόντων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών δυο γενεών (18-24 ετών και 40-55 ετών) όσον αφορά την επιρροή τους από τα social media ως προς την κατανάλωση vegan προϊόντων
Περίληψη:
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και έχουν επηρεάσει πολιτιστικές και κοινωνικές πρακτικές, όπως οι διατροφικές συνήθειες. Από την άλλη, ο βιγκανισμός αποτελεί μια ολοένα και αυξανόμενη πρακτική. Στόχος της έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν να διερευνηθεί η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών 18-24 ετών και 40-55 ετών, όσον αφορά την επιρροή τους από τα social media ως προς την κατανάλωση vegan προϊόντων. Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος με τη χρήση του ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε αποτελούνταν από 21 ερωτήσεις και είχε τέσσερις θεματικές: κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά, χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, απόψεις για επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καταναλωτική συμπεριφορά, απόψεις για επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο βιγκανισμό. Το δείγμα της έρευνας ήταν 304 άτομα και χρησιμοποιήθηκε δειγματοληψία σκοπιμότητας. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το IBM SPSS στην έκδοση 25. Πραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική, independent t-tests, συσχετίσεις one-way Anova, συσχετίσεις Pearson και ελέγχθηκε και η αξιοπιστία με το συντελεστή Cronbach alpha. Διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες θεωρούν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν πολύ την καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων και έχουν επηρεαστεί σε μέτριο βαθμό στην αγορά προϊόντος/τρόφιμου που διαφημίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, οι περισσότεροι συμμετέχοντες θεωρούν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν επηρεάζουν καθόλου θετικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τη διατροφή τους, εμπιστεύονται μέτρια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωση σχετικά με την υγιεινή διατροφή, θεωρούν ότι με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έγιναν περισσότερο γνωστά η χορτοφαγία και ο βιγκανισμός, και έχουν μέτριες προς αρνητικές απόψεις για τους vegans. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι μπορεί να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό η καταναλωτική συμπεριφορά μέσω της προβολής vegan προϊόντων που προβάλλονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ότι μεγάλη μερίδα των συμμετεχόντων έχουν επηρεαστεί/σκεφτεί να γίνουν vegan βλέποντας κάποια διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι συμμετέχοντες εμπιστεύονται περισσότερο το YouTube για να ενημερωθούν σχετικά με τη vegan διατροφή. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών ανάλογα την ηλικία, το φύλο, την οικογενειακή τους κατάσταση, το αν είναι τώρα ή έχουν υπάρξει στο παρελθόν vegetarian ή vegan, και το ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης εμπιστεύονται περισσότερο για την ενημέρωσή τους σχετικά με τη vegan διατροφή. Ακόμη, υπάρχει συσχέτιση του καλού επιπέδου διατροφικών συνηθειών, με τις απόψεις για την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καταναλωτική συμπεριφορά, και τις απόψεις για την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο βιγκανισμό. Συμπερασματικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση vegan προϊόντων, αποτελώντας μια σημαντική πηγή πληροφοριών για τον βιγκανισμό, και αποδεικνύοντας μέσω των εικόνων ότι ο τρόπος ζωής των vegans δεν είναι τόσο δύσκολος όσο πιστεύεται.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Βιγκανισμός, Έλληνες καταναλωτές, Καταναλωτική συμπεριφορά, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
164
ΑΛΕΞΙΑ ΧΑΡΑΚΙΔΑ ΟΛΟ ΕΤΟΙΜΟ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο