Η χρήση των τηλεοπτικών σποτ της «Νέας Δημοκρατίας» και του «ΣΥΡΙΖΑ» στις Ευρωεκλογές και τις Εθνικές εκλογές του 2019

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923906 188 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και διαδίκτυο
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-02
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσατσούλα Ελπίς
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νίκος Παπαναστασίου, Λέκτορας, Τμήμα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των τηλεοπτικών σποτ της «Νέας Δημοκρατίας» και του «ΣΥΡΙΖΑ» στις Ευρωεκλογές και τις Εθνικές εκλογές του 2019
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των τηλεοπτικών σποτ της «Νέας Δημοκρατίας» και του «ΣΥΡΙΖΑ» στις Ευρωεκλογές και τις Εθνικές εκλογές του 2019
Περίληψη:
Οι πρόσφατες Ευρωεκλογές και Εθνικές εκλογές του 2019 που διεξήχθησαν στην Ελλάδα αποτέλεσαν την αφορμή για εμβάθυνση στην έννοια της Πολιτικής Διαφήμισης. Τα τηλεοπτι-κά πολιτικά σποτ που προβλήθηκαν κατά την προεκλογική περίοδο του Μαΐου και του Ιουνίου του 2019 συνιστούν το ερευνητικό υλικό που θα εξετάσουμε στην παρούσα διπλωματική ερ-γασία με σκοπό να αποκωδικοποιήσουμε όλα τα χαρακτηριστικά και τις τεχνικές που φέρουν οι συγκεκριμένες πολιτικές διαφημίσεις και των δύο παρατάξεων. Παίρνοντας ως ερμηνευτική αφετηρία την έννοια της Πολιτικής Επικοινωνίας θα διαπιστώσουμε πως οι έννοιες της Πολι-τικής και της Επικοινωνίας στη σύζευξή τους συνιστούν τον διεπιστημονικό κλάδο της Πολι-τικής Επικοινωνίας ο οποίος στοχεύει στο να πολλαπλασιαστούν οι δυνατότητες των κομμά-των και των πολιτικών προσώπων να έρθουν σε επαφή με τους ψηφοφόρους. Πιο συγκεκριμέ-να, η προεκλογική εκστρατεία που συνιστά εκείνη την προνομιακή περίοδο κατασκευή της πολιτικής πραγματικότητας θα μας απασχολήσει ώστε να κατανοήσουμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο δομείται η τηλεοπτική πολιτική διαφήμιση. Η τελευταία, με τη σειρά της, ως ένα είδος πολιτικής επικοινωνίας στοχεύει στην κατασκευή της εικόνας του κόμματος προτείνοντας, παράλληλα, συγκεκριμένους τρόπους δράσης, διεγείροντας τα συναισθήματα και πλαισιώνο-ντας τα θέματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού. Συνεπώς, βασικό μέλημα της πολι-τικής διαφήμισης είναι από τη μια μεριά για ένα κόμμα να ελέγξει το περιβάλλον του και από την άλλη να πείσει τον αποδέκτη του μηνύματος να αναλάβει δράση σύμφωνη με εκείνη που υπαγορεύει το πολιτικό μήνυμα. Για να επιτευχθούν όλα αυτά, η πολιτική διαφήμιση δομείται επάνω σε ορισμένες τακτικές. Η ρητορική, ο τόνος της πολιτικής διαφήμισης, η χρήση συμβο-λικών εννοιών, η αρνητική διαφήμιση και τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί η πολιτική δια-φήμιση και οι πολιτικοί υποψήφιοι είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα εξετάσουμε και θα αναζητήσουμε στα προεκλογικά σποτ των ευρωεκλογών και των εθνικών εκλογών του 2019. Η ΝΔ εστίασε στη δημιουργία ενός θετικού αφηγήματος στις Ευρωεκλογές το οποίο μεγέθυνε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατεία για τις Εθνικές εκλογές ύστερα από τη νίκη και το προβάδισμα στις Ευρωεκλογές, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μολονότι ήταν το κόμμα που βρίσκεται στην εξουσία έκανε εκτεταμένη χρήση της αρνητικής διαφήμισης και επίθεση στο πρόσωπο του πολιτικού αντιπάλου. Ως επί το πλείστον, η παρατεταμένη αυτή προεκλογική περίοδος χαρακτηρίστηκε από πολιτικές διαφημίσεις που κινήθηκαν σε παλιές πεπατημένες, χωρίς κάτι νέο να προτείνουν εκτός από κάποια λίγα σημεία που θα δούμε παρακάτω και είναι αξιοσημείωτα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
πολιτική επικοινωνία, πολιτική διαφήμιση, προεκλογική περίοδος, προεκλογική εκστρατεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
76
Αριθμός σελίδων:
74
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Tsatsoula_Elpis_Diplomatiki_2020.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.