Συμμετοχή σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες: εξέταση της σχέσης με τη συναισθηματική κατάσταση μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2923974 143 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-02
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσέργας Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΣΤΑΥΡΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Σ.Ε.Φ.Α.Α./Ε.Κ.Π.Α.
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Π.Τ.Δ.Ε./Ε.Κ.Π.Α.
ΤΣΩΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Π.Τ.Δ.Ε./Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμμετοχή σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες: εξέταση της σχέσης με τη συναισθηματική κατάσταση μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμμετοχή σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες: εξέταση της σχέσης με τη συναισθηματική κατάσταση μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η σχέση ανάμεσα στη συμμετοχή σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες και τη συναισθηματική κατάσταση μαθητών που φοιτούν στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα, εξετάστηκε εάν ο βαθμός ενασχόλησης των προεφήβων με εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες επιδρά στην αυτοεκτίμηση, στο γενικό άγχος προδιάθεσης και στην ψυχική τους διάθεση. Στην έρευνα συμμετείχαν 80 μαθητές ηλικίας 10-12 ετών. Συνολικά, η πλειοψηφία των παιδιών ήταν κορίτσια και φοιτούσαν στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού. Επιπλέον, οι περισσότεροι μαθητές είχαν ηλικία 11 ετών, ενώ μικρότερα ποσοστά κατέγραψαν οι ηλικίες των 12 και 10 ετών αντίστοιχα. Ακόμη, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος ανέφερε πως ασχολείται με τον αθλητισμό. Τα όργανα μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: (1) η Κλίμακα Αυτοεκτίμησης (Rosenberg, 1965) για την αξιολόγηση της υποκειμενικής εκτίμησης του ατόμου, (2) το Ερωτηματολόγιο Άγχους Προδιάθεσης (Speilberger, Gorsuch, & Lushere, 1970) για τη μέτρηση του άγχους προδιάθεσης και (3) η Κλίμακα Προφίλ Ψυχικής Διάθεσης (POMS - McNair, Kerr & Droppleman, 1971), η οποία εξετάζει τα συναισθήματα διάθεσης των ατόμων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αυτοεκτίμηση δεν εμφανίζει συσχέτιση με κάποια από τις ανεξάρτητες μεταβλητές της μελέτης. Αναφορικά με τη σύνδεση του αθλητισμού και του άγχους προδιάθεσης, βρέθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση του γενικού άγχους προδιάθεσης με το φύλο των μαθητών, με τα κορίτσια να εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά. Ως προς την συσχέτιση ανάμεσα στον εξωσχολικό αθλητισμό και την ψυχική διάθεση των μαθητών, τα ευρήματα ήταν ποικίλα. Αρχικά, διαπιστώθηκε ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά είναι πιο ενεργητικά και εμφανίζουν χαμηλότερους δείκτες κατάθλιψης. Επιπλέον, παρατηρήθηκαν υψηλότερα επίπεδα ενεργητικότητας στα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης απ’ ότι στα παιδιά της Ε΄ τάξης, με την εν λόγω διαφορά να καταγράφεται ως στατιστικά σημαντική. Τέλος, σημαντικό είναι το γεγονός πως από όλες τις μεταβλητές που αφορούσαν την ενασχόληση με τον αθλητισμό, η συχνότητα ενασχόλησης την εβδομάδα φαίνεται να έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο στην ψυχική διάθεση των παιδιών. Συγκεκριμένα, τα παιδιά που αθλούνταν 2-3 φορές την εβδομάδα παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα ενεργητικότητας και ταυτόχρονα χαμηλότερα επίπεδα σύγχυσης, κατάθλιψης και έντασης, ενώ παράλληλα, οι προέφηβοι που ασχολούνταν με τον εξωσχολικό αθλητισμό μία φορά την εβδομάδα βρέθηκαν να έχουν περισσότερη ένταση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες, προεφηβεία, αυτοεκτίμηση, άγχος, επίπεδα διάθεσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
147
Αριθμός σελίδων:
108
Συμμετοχή σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες. Εξέταση της σχέσης με τη συναισθηματική κατάσταση μαθητών Ε και ΣΤ Δημοτικού..pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο