Εκπαιδευτικό Δράμα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: μια ερευνητική προσέγγιση στερεοτυπικών συμπεριφορών και προκαταλήψεων σε παιδιά και η άρση τους μέσω του εκπαιδευτικού δράματος.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2924614 300 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-12
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσαλαματά Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Ψυχοκοινωνιολογία της σχολικής τάξης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικό Δράμα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: μια ερευνητική προσέγγιση στερεοτυπικών συμπεριφορών και προκαταλήψεων σε παιδιά και η άρση τους μέσω του εκπαιδευτικού δράματος.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικό Δράμα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: μια ερευνητική προσέγγιση στερεοτυπικών συμπεριφορών και προκαταλήψεων σε παιδιά και η άρση τους μέσω του εκπαιδευτικού δράματος.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2019- 2020. Έχει στόχο να μελετήσει την ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων σε παιδιά ηλικίας 10- 12 ετών (Ε’ – Στ’ δημοτικού) και την πιθανή σταδιακή τους άρση μέσω της εφαρμογής μιας νέας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με κύριο μέσον τη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση. Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν εκείνη της ποσοτικής έρευνας με δείγμα 98 παιδιά της Ε’ και Στ’ δημοτικού από τρία δημοτικά σχολεία του ν. Αττικής. Η συλλογή του ερευνητικού υλικού έγινε μέσω ερωτηματολογίων, ενώ η επεξεργασία τους πραγματοποιήθηκε με την χρήση του στατιστικού πακέτου S.P.S.S.25 (Statistical Package for Social Sciences, version 25.0).
Η παρούσα εργασία αποτελείται από επτά κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο, που ακολουθεί την εισαγωγή, αναφέρεται στην προβληματική της μελέτης, διατυπώνεται το πρόβλημα, οι σκοποί και στόχοι της εργασίας, αλλά και οι περιορισμοί της έρευνας.
Τα επόμενα τρία κεφάλαια αποτελούν το θεωρητικό μέρος της εργασίας (Μέρος Ά). Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αποσαφήνιση των ορισμών των στερεοτύπων και της προκατάληψης και γίνεται αναφορά στις βασικές θεωρητικές τους προσεγγίσεις.
Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στην έννοια της πολυπολιτισμικότητας, στις αρχές και τους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αλλά και στις διδακτικές προσεγγίσεις της.
Το τέταρτο κεφάλαιο αφορά την Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση και τις μορφές της. Αναλύεται η έννοια του Εκπαιδευτικού Δράματος και στο τέλος θίγεται ο διαπολιτισμικός του χαρακτήρας.
Τα επόμενα τρία κεφάλαια αποτελούν το ερευνητικό μέρος της εργασίας (Μέρος Β). Πιο συγκεκριμένα, στο πέμπτο κεφάλαιο, στην μεθοδολογία της έρευνας, αναλύονται η διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας, το δείγμα, το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε, τα ερευνητικά ερωτήματα και οι στόχοι της εργασίας, αλλά και ο τρόπος στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων της έρευνας.
Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, ενώ στο τελευταίο κεφάλαιο διατυπώνονται τα συμπεράσματα της έρευνας και γίνεται ο ανάλογος σχολιασμός τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
στερεότυπα, προκαταλήψεις, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Δραματική τέχνη στην Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικό Δράμα, παιδιά Ε’- ΣΤ’ δημοτικού, αλλοδαποί / μετανάστες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
40
Αριθμός σελίδων:
125
Διπλωματική Εργασία - Επίσημη.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο