ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2924622 464 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-12
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παγκρατίδη Βαρβάρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Ψυχοκοινωνιολογία της σχολικής τάξης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Περίληψη:
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη αφορά την ικανότητα του ατόμου να
αναγνωρίζει, να διακρίνει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του προκειμένου να
ενισχύει, να υποστηρίζει τη σκέψη του και να προωθεί τη συναισθηματική και
πνευματική του εξέλιξη. Η Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή αποτελεί την
πρακτική η οποία υιοθετείται από μεγάλο μέρος των σύγχρονων εκπαιδευτικών
συστημάτων προκειμένου οι μαθητές να μάθουν να κατανοούν, να διαχειρίζονται και
να εκφράζουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές πτυχές της ζωής τους, να
διαχειρίζονται αποτελεσματικά καταστάσεις της καθημερινότητας και να
προσαρμόζονται στις σύνθετες αναπτυξιακές και εξελικτικές απαιτήσεις. Η
Δημιουργικότητα είναι μια έννοια η οποία έχει συνδεθεί με την καινοτομία, τη
φαντασία και την πρωτοτυπία. Πρόκειται για τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης, την
ικανότητα παραγωγής νέων, πρωτότυπων, εναλλακτικών και χρήσιμων ιδεών που
μπορούν να γενικευτούν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων και
προκλήσεων. Αρκετοί μελετητές θεωρούν τη σχέση δημιουργικότητας και
συναισθημάτων αμφίδρομη και εστιάζουν στη μελέτη του θυμικού ως σημείου
αναφοράς της δημιουργικής σκέψης αλλά και αντίστροφα, της δημιουργικής σκέψης
ως έναν τρόπο σκέψης που δίνει στο άτομο τη δυνατότητα να βιώνει και να εκφράζει
τα συναισθήματά του με γνήσιο, μοναδικό, κατάλληλο και αυθεντικό τρόπο ώστε να
ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε προσωπικό και διαπροσωπικό επίπεδο. Σκοπός
της παρούσας μελέτης είναι, μέσα από τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την
αξιολόγηση ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής, το οποίο
βασίζεται σε δραστηριότητες που απαιτούν τη χρήση της δημιουργικής σκέψης και
των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών, να διερευνήσει το αν και σε ποιο βαθμό
η Δημιουργικότητα, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να βελτιώσουν τις κοινωνικές
και συναισθηματικές και μαθησιακές τους δεξιότητες. Το μεθοδολογικό εργαλείο που
χρησιμοποιήθηκε ήταν το εργαλείο αξιολόγησης μαθητή του προγράμματος PATHS.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αξιοποίηση της δημιουργικής σκέψης και
των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών, στα πλαίσια μιας παρέμβασης
κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, είναι δυνατό να βελτιώσει τις κοινωνικές
και συναισθηματικές τους δεξιότητες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
: Συναισθηματική Νοημοσύνη, Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή, Κοινωνική και Συναισθηματική Επάρκεια, Δημιουργικότητα, Δημιουργική Σκέψη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
241
Αριθμός σελίδων:
157
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Συναισθηματική Νοημοσύνη και Δημιουργικότητα (2).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.